چهارراه ولاغوز یکی از نقاط حادثه خیز شهر کردکوی است. وقتی از محور غرب وارد شهر کردکوی می شویم در ابتدای ورود به شهر چهارراه خطرناکی وجود دارد که هر روزه برای مسافرانی که از سمت غرب و ولاغوز قصد ورود به شهر کردکوی را دارند هرلحظه احتمال بروز حادثه ناگوار وجود دارد.

نصب سرعت گیر خواسته ناچیز مردم در چهارراه محله ولاغوز+عکس

به گزارش گلستان 24، توجه به حمل و نقل شهری از مهم ترین نیازهای شهرستان کردکوی است که به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در توسعه شهرستان محسوب می شود اما متأسفانه این بخش از عقب ماندگی شدیدی در سالهای گذشته رنج می برد.

ایجاد راهها و جاده های استاندارد و مناسب بین شهری نقش بسزایی در فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری و توسعه و افزایش امنیت مسافران دارد و به همین منوال ساماندهی ورودی های هر شهر نیز به عنوان حلقه اتصال راههای مواصلاتی بین شهری تضمین کننده امنیت شهروندان است و تسهیل در تردد خودروها را مهیا می کند.

اما آنچه مسلم است اینکه هنگامی که استانداردهای لازم در احداث اینگونه زیرساخت ها رعایت نشده و چشم انداز سال های آینده مدنظر قرار نگیرد نه تنها کمک شایانی به توسعه و ایجاد امنیت برای مسافران و رانندگان نمی کند بلکه مشکلات تازه ای نیز بروز پیدا خواهد کرد و تلاش دستگاه های ذیربط نیز بی نتیجه خواهد ماند.

???????????????????????????????

>>>  چهارراه ولاغوز <<<

شهرستان کردکوی بعنوان محور کلیدی اتصال غرب به مرکز استان محسوب می شود که روزانه تردد زیاد وسایل مختلف سنگین و سبک در محورهای ورودی و خروجی آن جریان دارد اما متأسفانه این شهرستان از جاده های برون شهری و دورن شهری مناسب و استانداری برخوردار نیست.

با توجه به استراتژیک بودن شهرستان کردکوی در زمینه های اقتصادی، گردشگری، تاریخی و همچنین قطب کشاورزی بودن آن در استان، انتظار می رود از لحاظ جاده ای وضعیت مطلوب و مناسب داشته باشد اما متاسفانه، کردکوی از لحاظ وضعیت جاده ای و راه ها به هیچ وجه متناسب در راستای این مقوله نبوده و نیست.

شهرستان کردکوی در حوزه راههای ارتباطی برون شهری در چهار محور بندرگز به کردکوی، کردکوی به گرگان و گردگوی بطرف النگ (جاده قدیم) کردکوی بطرف سالیکنده دارای معضلات و مشکلات جدی است.

چهارراه ولاغوز یکی از نقاط حادثه خیز شهر کردکوی است. وقتی از محور غرب وارد شهر کردکوی می شویم در ابتدای ورود به شهر چهارراه خطرناکی وجود دارد که هر روزه برای مسافرانی که از سمت غرب و ولاغوز قصد ورود به شهر کردکوی را دارند هرلحظه احتمال بروز حادثه ناگوار وجود دارد.

این مسئله شکایت و نارضایتی مردمی را به همراه داشته است. چهار راه ولاغوز و جاده های منتهی به آن بعنوان نقاط حادثه خیز در شهر کردکوی می توان هر لحظه آبستن حادثه ناگواری باشد.

با گذشت سال ها و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم منطقه و سرنشینان خودروهای عبوری از این محور جان و مال مردم در معرض تهدید می باشد و حتی دعواهایی بر سر عبور وسایل نقلیه در این چهار راه صورت گرفته است. اما علیرغم پیگیری های بعضی از شهروندان متأسفانه هنوز اقدام قابل توجهی که رفع نگرانی شود انجام نشده است.

نکته جالب در خصوص این چهارراه این است که مسیر عبور روستاهای سرکلاته و سالیکنده و خود اهالی ولاغوز و حتی روستاهایی که از سمت غرب شهرستان به کردکوی است و روزانه مردم این نواحی برای رفت و آمد ناگزیر به عبور از این چهارراه هستند، چهارراهی که لقب خطرناک ترین چهارراه ورودی کردکوی برای آن زیبنده ترین نام است.

???????????????????????????????

اگر مسئولان فکری به حال آن نکنند باید منتظر صحنه های دلخراش باشیم و بازهم آه حسرت و داغ و یتیمی و درد و هجران و ماتم.

یک شهروند کردکوی: مسئولین می دانند و شنیده اند اما قدمی برنداشته اند مسئولین به فکر نیستند.

یکی از اهالی روستای سرکلاته خرابشهر: هرلحظه احتمال تصادف و برخورد فیزیکی در این چهارراه وجود دارد.

یکی از اهالی محله ولاغوز: هرلحظه احتمال تصادف در چهاره ولاغوز وجو دارد. نصب سرعتگیر در این چهارراه که جزء نقاط پرتردد می باشد، الزامی است.

یکی از اهالی روستایی سالیکنده: با نصب یک سرعت گیر تمامی مشکلات عبور و مرور این منطقه حل می شود.

با توجه به حجم ترافیک چهارراه ولاغوز و تعداد وسایل نقلیه‌ای که در آن تردد می‌کنند و همینطور شرایط ویژه آن از جمله تبدیل شدن به راه‌میانبر روستاهایشهرستان بندرگز و سالیکنده و سرکلاته لازم است مسئولان مربوطه با اتخاذ تدابیر ویژه و فوری بهسازی و اصلاح فیزیکی این چهارراه برآیند ومانع حوادث ناگوار شوند.

این خواسته عمومی مردم شهر کردکوی، بخصوص ولاغوز و سرکلاته و سالیکنده از مسئولان مربوطه است.

گزارش از یعقوب محمودی 

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار