طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اعتبار بیش از یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان امروز به طور متمرکز در روستای سرکلاته گرگان به بهره برداری رسید یا کلنگ زنی شد.

بهره برداری از ۲ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده در گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از مجموع این طرح‌ها دو هزار واحد مسکونی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

سید محمد حسینی افزود: امروز همچنین ساخت و مقاوم سازی ۵ هزار واحد مسکن روستایی دیگر در گلستان با اعتبار حدود یک هزار میلیارد تومان آغاز شد.

او از کلنگ زنی ساخت ۶۰۰ واحد مسکن حمایتی ویژه افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هم خبر داد و گفت: این واحد‌ها با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان ساخته می‌شوند.

حسینی افزود: برای ساخت هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت ۲۰ ساله و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

او گفت: بهره برداری از ۱۴۳ طرح هادی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۱ طرح با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیز از دیگر برنامه‌های امروز بود.

وی شاخص برخورداری روستا‌های گلستان از طرح هادی را ۷۵ درصد و ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری بیان کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان همچینن با اشاره به تامین زمین برای ساخت مسکن ملی در روستا‌ها گفت: در اکثر روستا‌ها با استفاده از اراضی ملی زمین تامین شده است.

او افزود: برای ساخت ۱۱ هزار واحد در روستا‌ها برنامه ریزی کردیم در حالیکه تعهد ما هفت هزار واحد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار