مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که با جذب بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۵۰۰ خانه فرسوده در مناطق روستایی و شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، سهمیه تخصیصی مقاوم‌سازی امسال گلستان به ۶ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.

سهم مقاوم‌سازی خانه‌های فرسوده گلستان به ۶ هزار و ۵۰۰ واحد رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در مجموع برای مقاوم سازی ۶ هزار و ۵۰۰ خانه فرسوده در گلستان، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت تخصیص یافته و آماده پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است.

به گفته وی به هر متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد با ۲ سال تنفس و بازپرداخت ۱۵ساله پرداخت می شود.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ از مجموع ۲۲۸ هزار خانه روستایی در بیش از هزار و ۷۵ روستا و آبادی گلستان، ۱۲۸ هزار واحد آن به مقاوم سازی نیاز دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: از  زمان اجرای طرح مقاوم سازی خانه های فرسوده در سال ۸۴ تاکنون، ۶۵ هزار خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان مقاوم سازی شد.

حسینی همچنین از اجرای طرح ضربتی برای شناسایی خانه‌های غیرمقاوم و واجد شرایط برای نوسازی توسط کارشناسان این اداره کل از هفته آینده خبر داد.

گلستان با وجود برخورداری از سیمای سرسبز، از استان هایی است که نام آن با بلایای طبیعی عجین شده و سیل و زلزله از جمله حوادثی است که ساکنان آن را همواره تهدید می کند.

این استان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد و در سال های اخیر در مقابل حوادث قهری بویژه سیل و زلزله آسیب پذیر شده که خسارت سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸، نمونه بازر آن است.

از مجموع جمعیت یک میلیون ۸۶۹ هزار نفری گلستان ۴۶.۶ درصد جمعیت روستانشین هستند که در هزار و ۷۵ روستا و آبادی و بقیه در ۳۳ نقطه شهری زندگی می کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار