مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: تاکنون زمین ساخت مسکن جوانان در ۵۷ روستا از مجموع ۱۴۰ روستای تعیین شده برای مرحله نخست این طرح در استان تامین شده است.

زمین ساخت مسکن جوانان در ۵۷ روستای گلستان تامین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در زمان حاضر همچنین کار تفکیک زمین در ۳۵ روستا با در نظر گرفتن فضا از جمله مسکونی و عمومی انجام و درخواست پروانه برای اراضی به دهیاری ها ارسال شده است.

به گفته وی از مجموع این روستاها تاکنون در ۲۱ روستا پروانه ساخت خانه برای متقاضیان واجد شرایط صادر و برای ۱۰ روستای دیگر فیش واریزی عوارض در مرحله نهایی شدن است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دهیاران روستاها به منظور تسریع در صدور پروانه ساخت ، یادآور شد: تاکنون برای ۷۰۰ واحد مسکونی در این استان پروانه ساخت صادر شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی این طرح در ۲۰ روستاهای استان  آغاز شده است و مطابق برنامه زمان بندی شده تا پایان بهار سال آینده پوشش آن محقق می شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به  ۱۰ هزار متقاضی ثبت نام شده در مرحله اول  در ۱۴۰ روستای استان، تاکنون افزون بر ۶ هزار متقاضی از سوی دهیاران احراز هویت( سابقه سکونت در روستا)  شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در خصوص تامین اعتبار برای ساخت خانه جوانان، مستاجران و علاقه مندان به سکونت در روستاهای استان، بیان کرد: تامین اعتبار موردنیاز تسهیلات از طریق هشت بانک عامل  استان در دست انجام است.   

مرحله اول اجرای طرح تامین مسکن روستایی در گلستان تیرماه سال جاری در ۲۰۰ روستای گلستان توسط اداره کل با اهدافی از جمله تامین مسکن جوانان مستاجران، زوج‌های جوان و علاقه‌مندان به سکونت در روستاها، کمک به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد روستاها، جلوگیری از حاشیه نشینی، نوسازی خانه های فرسوده، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها و مقابله و پیشگیری از خسارتهای جانی و مالی در حوادث پیش بینی نشده آغاز شد.

مطابق گزارش اخیر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، با وجود ۱۲۸ هزار خانه روستایی ناایمن در گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، این آمار طی چهار سال اخیر ۲۳.۵ درصد کاهش یافته و به  رقم ۹۸ هزار واحد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

برنامه ریزی این اداره کل برای حذف خانه های روستایی ناایمن در گلستان، برای سال ۱۴۱۰ است.

خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گلستان برای ساخت مسکن در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی ارایه می شود.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، روستایی هستند. اقتصاد اصلی ساکنان این استان برپایه کشاورزی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار