استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: حضور کارمندان و ارائه هر گونه خدمات به ارباب رجوع منوط به ارائه کارت واکسن است.

حضور کارمندان در ادارات منوط به واکسیناسیون است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه زنگانه در نودمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: کارمندان تمام دستگاه های اجرایی باید با تزریق واکسن در محل کار خود حاضر شوند و دستگاه ها باید از حضور کارمندان واکسن نزده در ادارات جلوگیری کنند

وی افزود : کنترل هوشمند کرونایی در بانک ها،هتل ها، مهد کودک ها، دفاتر پیشخوان ،پایانه های درون و برون شهری ،مکان های ورزشی و دستگاههای اجرایی استان تشدید می شود

استاندار گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۲۹ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است و تا به امروز ۹۶ درصد دز اول، ۸۲.۷ درصد دز دوم و ۲۴.۷ درصد افراد واجد شرایط دز سوم را تزریق کرده اند

وی افزود: در حال حاضر ۸ شهرستان گرگان، علی آباد کتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، ترکمن، گمیشان و آق قلا در وضعیت قرمز و باقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند

استاندار الظهار کرد: در پیک ششم تمامی مدارس با توجه به وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان ها غیر حضوری است مگر مدارس در نقاطی که امکان برقراری ارتباط اینترنتی وجود ندارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود کلاس ها برگزار شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تنها ۲۴.۷ درصد واجدین شرایط استان دز سوم را تزریق کرده اند و البته میانگین کشوری ۳۲ درصد است و فرمانداران و شبکه های بهداشت باید بر تزریق هر ۳ نوبت واکسن تاکید داشته باشند و با اقدامی جهادی درصد تزریق دز سوم واکسن را به بالای ۴۰ درصد برسانیم.

گفت: زنگانه رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک خصوصا در اماکن عمومی و پر جمعیت باید به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: حضور پر شور مردم در آیین یوم الله ۲۲ بهمن شایسته تقدیر و تشکر است.

استاندار گفت: در حال حاضر در استان گلستان ۵۵۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۵ نفر به دستگاه وصل هستند.

زنگانه ادامه داد: وضعیت کمیته ها و کارگروه های ستاد استانی مقابله با کرونا باید مشخص شود و ارائه گزارش توسط مسئولان کمیته ها و کارگروه ها صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به روند رو به افزایش تعداد بیماران باید آمادگی لازم جهت افزایش امکانات بهداشتی و تخت های بیمارستانی در استان وجود داشته باشد.

زنگانه گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مهدهای کودک‌ در شهر‌های قرمز به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود و در شرایط قرمز دورکاری شامل بانوان باردار و کارمندان با ریسک بالا می شود.

وی افزود: حجم تالارهای پذیرایی و مراسمات با توجه به نسبتی که در ستاد کرونا تعیین می شود، مشخص خواهد شد.

استاندار بیان کرد: مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد و مراسمات ترحیم بدون پذیرایی برگزار خواهد شد و همچنین بازارهای هفتگی هم به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار