رئیس کل دادگستری استان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: کاشت ۵هزار اصله نهال به جای حبس در زندان‌های گلستان توسط محکومان آغاز شد.


کاشت ۵هزار اصله نهال به جای حبس در زندان‌های گلستان

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی امروز در مراسم متمرکز کاشت نهال از سوی محکومان جایگزین حبس در علی آباد کتول اظهار کرد: امروز به طور همزمان کاشت ۵هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس با نظارت واحد‌های اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان امسال همه این نهال‌ها غرس خواهد شد.

وی با بیان این که گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس است گفت: پارسال و امسال تعدادی از محکومان جرایم سبک به انجام خدمات عمومی رایگان از جمله کاشت در مجموع بیش از ۸هزار و ۴۰۰ اصله نهال در عرصه‌های جنگلی و حاشیه راه‌های استان مکلف شدند که حدود ۳هزار اصله نهال در فصل درختکاری پارسال کاشته شد.

آسیابی گفت: امسال پنج هزار و ۶۳۵رای جایگزین زندان برای محکومان جرایم سبک و فاقد سابقه کیفری در دادگاه‌های استان صادر شد.

وی ادامه داد: انجام خدمات عمومی رایگان مانند کاشت نهال فقط یک مصداق از مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی است که مرتکب جرایم غیرعمد و یا جرایم سبک شدند و محکومان بسته به نوع جرم و حرفه‌ای که در آن مهارت دارند به ارایه خدمات عمومی در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی مکلف می‌شوند.

آسیابی افزود: جزای نقدی و نظارت با پابند‌های الکترونیکی هم از جمله آرایی است که قضات به جای زندان برای این محکومان صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: جرایمی که موجب سلب آسایش مردم می‌شود مانند سارقان و متعرضین نوامیس مردم و مرتکبین جرایم خشن به هیچ عنوان مشمول مجازات‌های جایگزین حبس نمی‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار