مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: امسال با توجه به افزایش میزان سهمیه اعزام استان گلستان، ۱۸۰۰ گلستانی امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

۱۸۰۰ گلستانی امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند

به گزارش گلستان 24، رضا درگاهی  اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضاها برای تشرف به حج تمتع در استان گلستان 2 کاروان به تعداد 230 نفر به ظرفیت کاروان‌های حج امسال از استان گلستان افزوده شد.

وی افزود: در حج سال جاری بیش از یک هزار و 800 نفر در قالب 13 کاروان از استان گلستان برای انجام مناسک حج تمتع به کشور عربستان اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه این کاروان‌ها در مدت 3 روز اعزام می‌شوند، تصریح کرد: امسال همه پروازها از استان گلستان به مدینه قبل انجام می‌شود و سپس به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

درگاهی درباره آموزش زائران افزود :سازمان حج وزیارت به مدت 10 تا 12 روز آموزش برای زائران در نظر گرفته که زائران با این آموزش‌ها در زمینه اعمال و مناسک حج اطلاعات لازم را بدست می‌آورند.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان همچنین گفت: همایش توجیهی عوامل اعزامی حج سال 94 با حضور همه مدیران مجموعه و مدیران کاروان‌های حج شیعه و سنی با هدف از ارتقای دانش و انتقال تجارب مدیران سال گذشته برای هرچه بهتر برگزار شدن حج امسال برگزار شد.

سال گذشته نیز 1905 زائر و عوامل خدمات‌رسانی از استان گلستان در قالب 14 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار