وقوع 388 فقره حریق و حوادث در گرگان، دو کاروان جدید حج تمتع در استان، افزایش منابع تأمین آب شرب علی آباد، عضویت سردار آزمون در سازمان جوانان هلال احمر، همایش پیاده روی در بندرترکمن، توزیع کتب درسی دانش آموزان استثنایی و حضور تیم فوتوالی گلستان برای حضور در تورنمنت بین المللی لهستان

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24، در خرداد ماه گذشته تعداد 388 فقره حادثه اعم از آتش سوزی، انفجار، تصادفات و حوادث خودرویی و ... در شهر گرگان و روستاهای اطراف به وقوع پیوست.

از این حوادث تعداد 326 فقره در داخل شهر و 62 فقره در خارج از شهر و توابع گرگان روی داد.

همچنین از تعداد کل آتش سوزی و حوادث تعداد 283 فقره مربوط به آتش سوزی و تعداد 105 فقره مربوط به حوادث امداد و نجات بود.

در خرداد ماه سال جاری آتش سوزی علفزار و ضایعات افزایش قابل توجهی داشت به طوری که تعداد آن در داخل شهر 179 فقره و در خارج از شهر 9 فقره گزارش شد.

همچنین حریق گندمزار نیز در فصل برداشت محصول 19 فقره و آتش سوزی سفال گندم تعداد 32 فقره بود.

در بخش حوادث امداد و نجات نیز محبوس شدن در اماکن و آسانسور تعداد 25 و 24 فقره ثبت شد.

***

حج و زیارت گلستان اعلام کرد: با توجه به درخواست مشتاقان تشرف به حج تمتع، دو کاروان در مجموع به تعداد 230 نفر به ظرفیت کاروان های حج استان افزوده شد.

در حج سال جاری بالغ بر 1800 نفر در قالب 13 کاروان از استان گلستان برای انجام مناسک حج تمتع به کشور عربستان اعزام خواهند شد.

***

مدیر امور آب و فاضلاب علی آباد از حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب شرب خبر داد و گفت: این دو حلقه چاه با آبدهی 30 لیتر در ثانیه با هدف تأمین بخشی از کمبود آب شرب شهر حفر شده است. 

محمدجعفر مزیدی عمق حفاری این چاه ها را 220 متر ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از این دو حلقه چاه 15 هزار نفر از شهروندان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد. 

وی همچنین گفت: با مهندسی مجدد منصوبات چاه شماره 2 گلستان شهر فاضل آباد هفت لیتر در ثانیه به منابع تامین آب شرب این شهر افزوده شده که امیدواریم با رعایت شهروندان در مصرف آب تابستانی بدون مشکل را سپری کنیم. 

***

سردار آزمون بازیکن لژیونر تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس به عضویت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درآمد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان سردار آزمون فوتبالیست گنبدکاوسی با حضور در کمپین 'نه به اعتیاد'، ضمن همراهی در اجرا و عملیاتی شدن کمپین، عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شد. 

***

به مناسبت روز جهانی مواد مخدر، همایش پیاده روی همگانی با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین و کارکنان ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم در شهرستان ترکمن برگزار شد. 

***

کتب درسی دانش آموزان استثنایی استان گلستان در مقاطع پیش دبستان، ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع شد. 

***

از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی کشور تیم فوتوالی گلستان برای حضور در یک تورنمنت بین المللی در کشور لهستان برگزیده شد. 

این تیم به مدیریت منصور دمیرچی، سرپرستی مرتضی سرحدی و مربیگری جعفر حاج صفری با دو ملی پوش گلستانی، ابوذر قربانی و حامد شادان در تورنمنت لهستان حضور خواهد یافت. 

***

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه قرائت مناجات الشاکرین در برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان گفت: امام سجاد (ع) در بخشی از این مناجات، نسبت به شکرگزاری نعمت های الهی اظهار عجز می کند.

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: امام سجاد (ع) در این مناجات می فرماید آن قدر نعمت های الهی زیاد است که من توان شمارش آن ها را ندارم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این سخنان از سوی کسی است که قبول دارد پروردگار، نعمت های پی در پی به بندگان خود عنایت کرده و در عین حال اعتراف می کند توانایی سپاسگزاری این نعمت ها را ندارد.

آیت اله نورمفیدی ادامه داد: امام سجاد (ع) در این مناجات علیه خودش شهادت می دهد که چگونه پاسخ شایسته به نعمت های بی پایان پروردگار بدهم؟ بار الها من در شکرگزاری نعمت های تو کوتاهی کرده ام. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ذات اقدس الهی از بندگانش تکلیف بیش از حد توان انتظار ندارد، او احسان و بزرگوار است و کسانی که به درگاه او پناه بیاورند را رها نمی کند.

***

فرماندار علی آباد در دیدار با مدیرعامل آبفار گلستان با اشاره به تغییر الگوی بارش و خشکسالی های چند ساله در کشور یکی از مهمترین راهکارهای جلوگیری از هدر رفت آب را برنامه ریزی و مدیریت الگوی مصرف در حوزه های صنعت، کشاورزی و شرب عنوان کرد.

احمد تجری مفرد بر فرهنگ سازی رسانه ها و مسئولان در خصوص مصرف بهینه آب به ویژه در مناطق روستایی تاکید کرد و با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی برنامه‎ریزی برای تامین منابع جدید آب شرب روستایی و توجه بیشتر مردم به صرفه‎جویی را ضروری دانست.

شکیبافر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های انجام شده برای آبرسانی به روستاها و پروژه های در دست اقدام این شرکت در شهرستان علی آباد ارائه کرد و تصمیمات لازم برای جبران کمبود آب در دهنه محمدآباد و زرین گل و برخی روستاها که کمبود آب شرب دارند گرفته شد.

***

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های قرآنی خانه های قرآن روستایی، تفاهم نامه ای بین دفتر امور روستایی و شوراها و سازمان تبلیغات اسلامی استان امضاء شد. 

قاسم سمیعی افزود: موضوع تفاهم نامه آموزش صحیح خوانی قرآن کریم (روخوانی، روان خوانی و صحت قرائت نماز و فصیح خوانی) است و این طرح از اول ماه مبارک رمضان با همکاری دهیاران در سطح روستاهای استان آغاز شده است. 

وی اهداف اصلی این تفاهم نامه را نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در روستاهای استان، استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی نهادهای دولتی در اجرای برنامه قرآنی، ارتقاء سطح دانش و بینش قرآنی روستاییان، ریشه کنی بیسوادی قرآنی در روستاها، آشنایی عامه مردم با خواندن صحیح کلمات قرآن کریم به بهترین و آسانترین شیوه ممکن و ایجاد زمینه انس با کلام ا.. مجید است. 

وی افزود: علاوه بر آن محافل انس با قرآن کریم نیز در روستاهای 14 شهرستان استان برگزار می شود.

***

معاون عمرانی استاندار و قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با بیان این که یکی از ضعف های ما غفلت از اقدامات پیشگیرانه است تاکید کرد: باید با دقت و نظارت های بیشتر از وقوع حوادث و دیگر خطرات احتمالی جلوگیری و پیش بینی ها و تمهیدات لازم را برای پیشگیری تعبیه کرد. 

رضا مروتی در گفت و گویی اظهار کرد: گرمای کم سابقه روزهای گذشته در کشور و از جمله استان، با فصل برداشت گندم و جو از مزارع کشاورزان همزمان شد که این امر موجب بروز آتش سوزی گسترده در برخی مزارع گردید و خوشبختانه با حضور عوامل آتش نشانی، مردم و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط بخش عمده ای از این آتش سوزی ها کنترل و از سرایت به سایر مزارع جلوگیری شد. 

وی با بیان این که گسترش آتش سوزی در مزارع گندم و جو بسیار سریع انجام می شود گفت: جنس این آتش سوزی ها به گونه ای است که می تواند در مدت زمانی کم و خیلی سریع کل مزرعه را نابود نماید و به همین خاطر نیازمند دقت و احتیاط بیشتری از سوی کشاورزان است. 

وی ادامه داد: متاسفانه بخش عمده ای از این آتش سوزی ها در اثر یک روش مرسوم و غلط بابت سوزاندن کاه و کلش جا مانده در مزارع توسط کشاورزان رخ می دهد که علاوه بر این که برای خاک و زمین مضر است، موجب سرایت به سایر محصولات جمع آوری نشده نیز می گردد. 

***

فرماندار علی آباد به همراه مسئولان دوایر فرمانداری به صورت سرزده از ادارات مخابرات، ثبت اسناد و املاک و دامپزشکی شهرستان بازدید کرد.

احمد تجری مفرد در جریان این بازدید و دیدار با کارکنان این ادارات از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات مراجعین و نحوه پاسخگویی مسئولین به مردم پرداخت و بر جدی گرفتن نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع و وجدان کاری در حل مشکلات شهروندان تاکید کرد.

***

گردهمایی تشریح و توجیه برنامه های بهداشت محیط در برنامه تحول نظام تحول سلامت با حضور مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای استان و کلیه کارشناسان بهداشت محیط ستاد شهرستان ها در گرگان برگزار شد. 

دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این گردهمایی در زمینه جایگاه بهداشت محیط در تحول نظام سلامت با تاکید بر موضوعات بهداشت محیط و بار بیماری ها، آلودگی خاک، آب و محصولات کشاورزی، کاهش مخاطرات و آلودگی های تهدیدکننده سلامت، تهیه پیوست سلامت برای طرح های کلان توسعه ای، سخن گفت.

وی همچنین در باره تأمین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، هم اندیشی در زمینه چالش ها و رفع موانع اجرای قانون جامع کنترل دخانیات، سند راهبرد ملی کیفیت آب شرب با تاکید ویژه بر برنامه ایمنی آب آشامیدنی توضیحاتی را ارائه داد. 

***

الهه غیناقی معاون ورزش بانوان گلستان در جلسه تشریح سیاست های وزارت ورزش و جوانان به بیان اهمیت موضوع ورزش بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه پرداخت و با تأکید بر لزوم توجه مدیران ارشد استان اظهار کرد: متاسفانه ما برای توسعه ورزش بانوان حمایت های مالی مناسبی نمی شویم و بوجه های تخصیصی به این حوزه بسیار کم است و به نگاه بهتری از سوی مدیران ارشد استان نیاز داریم. 


***

فرماندار علی آباد در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی های فصلی باید منابع آب های سطحی و زیرزمینی موجود را به خوبی شناسایی و بهره برداری از آن ها به صورت برنامه ریزی شده و دقیق صورت گیرد.

احمد تجری مفرد با بیان این که در شهر و استان ما به صرفه جویی آب و استفاده بهینه از آن توجه نمی شود افزود: توصیه های دولت در زمینه آب در راستای طرح های کارشناسی است و بحران آب موضوع جدی و مهمی است و باید مرتب این موضوع را به مردم گوشزد کرد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار