رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت گرگان آغاز شد .

آغاز تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت گرگان

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی  اظهار کرد:  دو هفته پیش در بازدید از منطقه زیارت به امور اراضی جهاد کشاورزی و مالکان بناهای غیرمجاز برای تخریب این بناها تا پایان اسفند فرصت داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان نیز گفت: امور اراضی استان با حضور نماینده دادستانی از امروز کار تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت را آغاز کرد و در نخستین روز اجرای این طرح، ۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین آزادسازی شد .

محمود اسپانلو افزود: این بناها در مسیر جاده آبشار زیارت منطقه لِکه قرار دارد و در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی تخریب شد .

دادستان اسپانلو گفت: امور اراضی موظف است بر اساس قانون همه بناهای غیرمجاز در زیارت گرگان را تخریب کند و تعللی از مسئولان برای عمل نکردن به قانون پذیرفته نخواهد بود .

اسپانلو گفت: با نظر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان ، برای جلوگیری از حمل و نقل مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهای بدون مجوز در ورودی زیارت، ایست و بازرسی مستقر شده است.

رییس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان دو هفته پیش در معیت جمعی از مدیران دستگاه های متولی از زیارت گرگان بازدید کردند .

در این بازدید 6 ساعته با دستور دستگاه قضایی ، دستگاه های متولی مکلف شدند هر چه زودتر ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه را تعیین تکلیف کنند .

منطقه زیارت در دل جنگل های هیرکانی در جنوب شهر گرگان قرار دارد و در سالهای اخیر به علت مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای خوب مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار