تولیدات انیمیشن گلستان در جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری، بازدید از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی گرگان، افتتاح مرکز اقامتی درمان اعتیاد در بندرترکمن، طرح ردیابی و نشانه گذاری فرآورده های خام دامی در گلستان، نشست هنرمندان انجمن شعر 'قلم زرین'، نمایشگاه پیشگیری نوین از اعتیاد در کردکوی، آموزش های مهارتی خانواده های زندانیان، نمایش خیابانی در علی آباد و صدور پروانه بهداشتی ساخت برای کارخانجات تولیدی دام و طیور

بسته اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان 24، هشت اثر انیمیشن حوزه هنری استان گلستان به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری سراسر کشور ارسال شد. 

رییس حوزه هنری گلستان گفت: تمامی مراحل ساخت این آثار انیمیشن توسط هنرمندان باذوق گلستانی و طی چهار سال گذشته انجام شده است. 

 اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

نقی محمدنژاد افزود: انیمیشن اسب به کارگردانی محمدرضا عباسپور، آن به کارگردانی مسلم خردمند، چشم های کاغذی به کارگردانی جواد عظیمی، عملیات شناسایی و نماز وحدت به کارگردانی شهرام بیکی، مزرعه کوچک ما به کارگردانی مرتضی ممشلی، ناجی می آید به کارگردانی سیدامیر غبار آستانه و یک قدم تا صبح به کرگردانی محمدصفی و محتا خوارزمی ساخته شده است. 

چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری سراسر کشور مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

***

اعضاء شورای هماهنگی رفاه گلستان از مرکز آموزش توانبخشی روزانه حرفه آموزی پسران بالای 15 سال 'بهکوش' در گرگان بازدید و با کارکنان و مددجویان این مرکز دیدار و گفت و گو کردند.

در این مراسم که با هدف گرامیداشت هفته بهزیستی و آشنایی با خدمات و عملکرد بهزیستی صورت گرفت، مسئولین از نزدیک با شرایط کنونی این مرکز و مشکلات آن آشنا شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان در این باره گفت: در این گونه مراکز معلولان ذهنی بالای 15 سال واجد شرایط آموزش های فنی و حرفه ای با بهره هوشی تربیت پذیر بالا و آموزش پذیر به صورت روزانه پذیرش می‏شوند.

رقیه رحمانی هدف از آموزش و توانبخشی حرفه ای را بالا بردن توانایی های معلولان ذهنی (تربیت پذیر بالا و آموزش پذیر) در رساندن آنان به حداکثر توانایی در جهت زندگی مستقل و مطلوب در خانه و جامعه و کسب عقل معاش عنوان کرد به طوری که با ارائه آموزش های عملی به طور مداوم زمینه پرورش قوای فکری و جسمی در آن ها فراهم شود.

وی گفت: این گونه مراکز آموزش های خود را حول چهار محور پرورش مهارت های حرفه ای، پرورش مهارت های آموزشی، پرورش مهارت های اجتماعی و پرورش مهارت های فردی ارائه خواهد داد. 

مرکز آموزش توانبخشی روزانه حرفه آموزی پسران بالای 15 سال 'بهکوش' در سال 75 به عنوان دومین مرکز حرفه آموزی ویژه کم توانان ذهنی با ظرفیت 120 نفر در سطح کشور و اولین در استان افتتاح و راه اندازی شد.

اکنون 78 پسر بالای 15 سال با بهره هوشی بین 25 تا 70 تحت پوشش این مرکز هستند که از ساعت 8:30 صبح تا 14 بعد از ظهر در مرکز حضور داشته و آموزش می بینند.

اصل کار این مرکز حرفه آموزی بوده و در 6 رشته گلیم بافی، جاجیم بافی، گبه بافی، حصیربافی، سکه دوزی و تزئینات کارگاه های آموزشی دارند و در کنار این کارگاه ها خدمات توانبخشی مانند کار درمانی، گفتار درمانی، نمایش درمانی، موسیقی درمانی و فعالیت های آموزشی ارائه می شود.

***

مرکز بهبودی اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در بندرترکمن با حضور معاون فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

این مرکز با اعتباری افزون بر 200 میلیون ریال و با ظرفیت 30 نفر و با گروه درمانی پزشک مددکار، روانشناس و گروه های همیار برای کمک به افرادی که گرفتار اعتیاد هستند راه اندازی شده است.

***

اولین نشست اداره کل دامپزشکی گلستان با مدیران عامل کشتارگاه های صنعتی طیور برای اجرای طرح ردیابی و نشانه گذاری فرآورده های خام دامی برگزار شد.

در این نشست مقرر شد: طرح مذکور در فاز اول از ابتدای شهریور ماه در برخی از کشتارگاه های منتخب اجرا و بر روی بسته های محصولات تولیدی، کد ردیابی محصول درج شود.

این کد (کد ردیابی محصول) بر روی محصولات تولیدی (گوشت مرغ) ثبت شده به طوری که امکان شناسایی و بازخوانی اطلاعات مربوط به منشاء آن وجود خواهد داشت و اطلاعات مورد نیاز محصول شامل تاریخ، نام مرکز بسته بندی و یا تولیدکننده از طریق سامانه در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

در فاز دوم، اجرای فراگیر این طرح تمامی کشتارگاه های صنعتی طیور فعال استان از اول مهر ماه سال جاری خواهد بود.

مصرف کنندگان می توانند برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز این کد را از سامانه پیامکی 30008903 استعلام نمایند.

در این نشست مدیرکل دامپزشکی استان، معاون سلامت، رییس اداره نظارت و رییس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان، مدیران عامل کشتارگاه های صنعتی طیور و رییس انجمن صنفی کارفرمایان کشتارگاه های صنعتی طیور حضور داشتند. 

***

نشست صمیمی هنرمندان انجمن شعر 'قلم زرین' علی آباد برگزار شد. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد در این نشست که برای بزرگداشت شخصیت والای امام علی (ع) برگزار شد گفت: شخصیت والای مولای متقیان حضرت علی (ع) دریای بیکرانی از اخلاق و فضایل انسانی است که هر شخصی را مجذوب و شیفته خود می سازد.

حسن دیلم با بیان این که انسان بر اساس ظرفیت و توانایی خود می تواند از این گنجینه الهی و قرآن ناطق و وجود نازنین امام علی (ع) بهره بگیرد، افزود: شاعران نیز در صورت اتصال با این معدن عشق و کمال و معرفت می توانند نغمه های معنوی و جذابیت و رسا بودن شعر و سروده خود را به تشبیهات زیبا مزین کرده و بر زندگی خود و دیگران تأثیرات مثبت داشته باشند.

وی ادامه داد: در تاریخ شاعران زیادی همچون زنده یاد مرحوم استاد شهریار که داشتیم که با چنگ زدن به دامن اهل بیت (ع) در تاریخ ماندگار شدند.

در ادامه این مراسم شاعران انجمن 'قلم زرین' به بیان سروده های خود در وصف حضرت علی (ع) پرداختند و این برنامه به طور مستقیم از شبکه سبز گلستان پخش شد.

***

نمایشگاه پیشگیری نوین از اعتیاد از سوی کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کردکوی برگزار شد.

مجتبی جمالی فرماندار کردکوی گفت: افتتاح این نمایشگاه ها در اماکن عمومی باعث ملموس شدن بیشتر و درک این موضوع توسط جامعه برای مقابله با این بلای خانمان سوز می شود چون اولین گام برای پیشگیری و ریشه کردن اعتیاد آموزش و آگاهی مردم است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است.

***

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: سال گذشته 59 دوره آموزشی در ندامتگاه های گرگان و گنبدکاووس، با حجم بالغ بر 134 هزار نفر - ساعت برای 834 نفر برگزار شد.

ابوالفضل تیرانداز در جلسه هیات امناء حمایت از زندانیان افزود: این دوره ها در 32 حرفه شامل پرورش زنبور عسل، پرورش گوسفند، تعمیر موتورهای بنزینی، کارگر عمومی برق ساختمان درجه 3، پیرایش مردانه و ... اجرا شد که باعث گردید نرخ رجعت مجدد زندانی از متوسط کشور که چهار درصد است پایین تر آمده و به 2.5 درصد برسد.

وی همچنین با ارائه برنامه های مربوط به خانواده زندانیان تصریح کرد: برای فرزندان زندانیان، مشاوره و هدایت شغلی آموزشی و نیز بازدید از مراکز و کارگاه های موجود در نظر گرفته شده و برنامه های اوقات فراغت برای این قشر نیز خارج از سقف تعهدات اجرایی می شود و سعی بر آن بوده تا دوره های کاربردی برای نزدیکتر شدن به بازار کار با کمترین سرمایه برای این قشر برگزار شود.

تیرانداز همچنین با اشاره به برنامه ترغیب همسران زندانیان برای دریافت آموزش گفت: برنامه مدل بازار محور با حمایت خیرین و فعالین اقتصادی برای این قشر قابل اجراست که تولید متناسب با نیاز جهت ارائه به بازار فروش و کسب درآمد برای آنان از این طریق قابل برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: در سال جاری به دنبال کاهش ساعت آموزش و افزایش برخورداری گروه هدف هستیم و از این حیث برگزاری حرفه های متنوع صنعت ساختمان که علاوه بر کوتاه مدت بودن، با حداقل سرمایه می تواند برای افراد ایجاد شغل کند و نیز امکان برخورداری آن ها از بیمه یارانه ای مهیا می شود.

***

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد از اجرای نخستین نمایش خیابانی 20 دقیقه ای گروه تئاتر نهان در این شهرستان خبر داد.

حسن دیلم در باره این نمایش خیابانی که با استقبال جمع کثیری از مردم رو به رو شد گفت: گروه پیشکسوتان تئاتر گنبدکاووس به پیشنهاد واحد علوم قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نمایشی را با موضوع امانت و مرام پهلوانی اجرا کردند.

وی تئاتر خیابانی را آمیخته با فرهنگ مردم ایران زمین دانست و تصریح کرد: اجرای زنده بین مردم و ارتباط گرفتن با شخصیت های نمایش و داستان یک همزاد پنداری ایجاد می کند. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد یادآور شد: نمایشنامه خوب و اخلاقی اسلامی می تواند با بازی قدرتمند بازیگران تاثیر مثبتی بر مخاطبان و از آن مهمتر بر جامعه بگذارد و این امر سلامت فکر را تضمین و به سمت پاکی ها سوق می دهد.

***

کلیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان فعال و دارای پروانه بهداشتی بهره برداری استان گلستان در سال 94 پروانه بهداشتی ساخت برای محصولات تولیدی خود دریافت می کنند.

بر اساس اعلام اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، تمامی محصولات تولیدی می بایست مشخصات نشانه گذاری خوراک دام از جمله نام محصول، کد پروانه بهداشتی بهره برداری از اداره کل دامپزشکی استان، مصرف کننده مورد نظر، نام کارگاه با شرکت تولیدی، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء شرایط نگهداری، وزن خالص، آدرس و شماره تلفن کارگاه، مواد اولیه مورد مصرف در خوراک و آنالیز تغذیه ای را بر روی تمامی بسته ها و کیسه های محصولات تولیدی درج کنند.

علاوه بر مشخصات ذکر شده فوق، ضمن درج شماره پروانه ساخت، به منظور ردیابی محصول کد ردیابی محصول نیز بر روی تمامی محصولات تولیدی درج می شود.

***

دو مجتمع کشاورزی (گلخانه ای و دامی) استان برای ادامه فعالیت و توسعه کشاورزی به شرکت شهرک های کشاورزی شعبه گلستان تحویل شد.

نعمت اله کفشگیری مدیر شرکت شهرک های کشاورزی گلستان گفت: مجتمع گلخانه ای خوجملی و مجتمع دامپروری بعثت در شهرستان گنبد، با هدف تولید بذر هیبرید، سبزی و صیفی و پرورش گاو شیری، گوساله پرواری و بره پرواری که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ایجاد شده است برای اجرای سازه های گلخانه ای و دامی به صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور واگذار شده است.

وی افزود: این مجتمع ها برای ادامه فعالیت و سیاست گذاری با تایید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تحویل شرکت های کشاورزی شعبه استان گلستان شد.

***

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان خبر داد: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی همزمان با سراسر کشور روزهای پنجشنبه و جمعه یکم و دوم مرداد سال جاری در دو حوزه گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.

محمود تیموری گفت: این آزمون به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در هفت رشته معماری، برق، مکانیک، عمران، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری و شش رشته کاردانی معماری، عمران ، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری و صلاحیت معماران تجربی در پایه 3 و 2 و 1 برگزار می شود.

وی افزود: محل برگزاری آزمون در شهرستان گرگان، دانشگاه منابع طبیعی پردیس (میدان بسیج) و در شهرستان گنبد، دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است.

به گفته وی، آزمون رشته های عمران (نظارت)، معماری (نظارت)، معماری (اجرا)، عمران (اجرا) نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک و آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان در رشته های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق و نقشه برداری طی دو نوبت صبح و عصر در روز پنجشنبه مورخ یکم مرداد ماه برگزار می شود.

وی افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته عمران (محاسبات)، مکانیک، برق و آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی نیز صبح جمعه و آزمون طراحی معماری صبح و عصر جمعه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

تیموری با بیان این که در استان گلستان سه هزار و 16 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند افزود: داوطلبان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir اقدام کنند.

***

با توجه به آماده شدن زیرساخت مناسب در حوزه سلامت، اولین مرکز مجازی تلفن دیجیتال (voip) در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان راه اندازی شد.

VoIP (برگرفته از Voice over internet protocol) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود، امکان استفاده از اینترنت به منظور مکالمات تلفنی را فراهم می نماید.

***

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان گلستان، مشارکت مردمی را یکی از ابزارهای ارتباطی رسانه ها بیان کرد و گفت: مردم و رسانه ها بیانگر اقتدار پلیس در جامعه هستند. 

علی بهرامی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران اظهار کرد: پلیس همیشه به دنبال ایجاد نظم و امنیت در جامعه بوده و در این راستا رسانه ها نقش بسزایی دارند. 

وی تصریح کرد: رسانه ها با نگارش رسا در مردم احساس امنیت را به وجود آورند تا با کمترین حاشیه و ایراد، صداقت نشریات به چالش کشیده نشود. 

بهرامی با بیان این که کار رسانه جهادی و عبادی است گفت: حمایت از رسانه ها اولویت پلیس است و همه باید در راستای قانون عمل کنند و همکاری و تعامل باید در چارچوب قانون و رعایت خطوط قرمز باشد. 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان گلستان افزود: رسانه ها به عنوان بازوان توانمند مدیران به دنبال وظیفه اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه هستند و ما این زحمات را قدر می دانیم. 

وی تصریح کرد: پلیس دغدغه ویژه ای نسبت به مشکلات جامعه و آسیب های اجتماعی دارد و برای فرهنگ سازی و رفع فقر فرهنگی، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر با اصحاب رسانه است. 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گلستان با بیان این که نقد و انتقاد رسانه ها از سازمان و نهادها طبیعی است افزود: رسانه ها باید توجه داشته باشند که در مسائل نظامی و امنیتی موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. 

بهرامی، بر تحلیل محوری خبرهای نشریات تاکید کرد و گفت: بهتر است در موضوعات مختلف به صورت تحلیلی مقاله نگاشته شود تا مردم به علت جرایم پی برده و دانش تخصصی بالا برود و میزان ارتکاب به جرم کاهش یابد. 

غلامرضا ولی پور دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان نیز گفت: این انجمن بدون رویکرد سیاسی فقط به دنبال مطالبات صنفی همکاران است. 

به گفته وی، خبرنگاران به عنوان سربازان جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی در خط مقدم این جبهه حضوری داوطلبانه و عاشقانه دارند و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه در گرو ایفای نقش موثر رسانه ها می باشد. 

***

معاون فرهنگی دادگستری کل گلستان از تدوین سلسله مباحث اخلاقی، فرهنگی و تربیتی در استان خبر داد و گفت: در این راستا کارگاه آموزشی عفاف و حجاب به منظور تبییین فلسفه حجاب و عفاف و تاثیر آن در سلامت روان فرد و جامعه در دادگستری گرگان برگزار شد. 

حجت الاسلام سیدمحسن رسولی با بیان این که امروز دشمن عفاف بانوان ما را نشانه گرفته است افزود: جامعه ای که در آن حیا و عفاف نادیده گرفته شود بنیان خانواده که مهم ترین رکن توسعه و پیشرفت در هر جامعه است متزلزل می شود. 

وی با بیان این که شناخت و معرفت فلسفه حجاب، عامل اصلی حفظ عفاف و حجاب است گفت: در همین راستا ما در دادگستری استان تلاش کرده ایم با دعوت از اساتید توانمند این فلسفه را برای بانوان همکار، تبیین کنیم. 

رسولی افزود: پیش از این نیز سلسله مباحث اخلاقی پیرامون خانواده و روابط همسران و مباحث تربیتی برای کودکان ویژه کارکنان دادگستری ها و خانواده های آنان برگزار شده بود. 

***

احمد تجری مفرد فرماندار علی آباد به اتفاق رییس اداره بهزیستی و عضو شورای شهر علی آباد از مرکز توانبخشی اندیشه بازدید کرد.

در این بازدید فرماندار با حضور در کلاس های مختلف این مرکز از نزدیک با امکانات و مسائل آن از نزدیک آشنا شد.

در این مرکز بیش از هفت نیروی کارشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی، امدادی، کار درمانی، گفتار درمانی و مشاوره مشغول به ارائه خدمات هستند.

این مرکز از 32 نفر به صورت نیمه وقت زیر نظر بهزیستی شهرستان نگهداری می کند.

***

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان همایشی با عنوان 'سبک زندگی اسلامی و شیرین سازی زندگی'در گرگان برگزار می شود. 

کلثوم غفاری افزود: این همایش در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی، با هدف تعالی و تحکیم نهاد خانواده و کاهش آسیب های وارد بر آن با سخنرانی حجت الاسلام گیوی نهاوندی استاد و پژوهشگر و متخصص علوم دینی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می شود. 

وی اضافه کرد: مشاورین و کارشناسان امور بانوان و همکاران علاقه مند در شهرستان های تابعه استان و دستگاه های اجرایی استان، گروه های فعال اجتماعی سمن ها و تشکل های غیردولتی اجتماعی مذهبی و فرهنگی به همراه خانواده از جمله مدعوین این همایش هستند. 

این همایش روز چهارشنبه 31 تیر ماه جاری ساعت 18 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می گردد. 


***

از سوی هیات مدیره شرکت توانیر، علیرضا حیدری به عنوان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان انتخاب شد. 

قاسم شهابی مدیرعامل قبلی شرکت نیز به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران معرفی و منصوب شد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار