معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت : حدود ۲۵ درصد تصادفات رانندگی با اجرای طرح پویش ۲۰- کیلومتر تا امروز چهارشنبه در مقایسه با مدت مشابه تعطیلات نوروز سال قبل در این استان کاهش یافته است.

پویش ۲۰- کیلومتر ۲۵ درصد تصادفات جاده‌ای در گلستان را کاهش داد

به گزارش گلستان 24، غلامرضا بیکی اظهار کرد: در این طرح، ۱۰۰ تابلو راهنمای سرعت برای مسیر ۲۴۰ کیلومتر جاده اصلی و پر تردد استان با هدف کاهش تصادفات رانندگی جانمایی و تعویض شده است .

وی خاطرنشان کرد: در این طرح در صورت رعایت نکردن سرعت از سوی رانندگان، بوسیله دوربین نظارتی برای مالک خودرو اخطار ارسال می شود.

به گفته بیکی از زمان اجرای طرح نوروزی پنج فوتی تاکنون بر اثر تصادفات رانندگی در محورهای استان رخ داده است.

وی ادامه داد: طرح کاهش سرعت خودرو به مقدار 20- کیلومتر تا پانزدهم فروردین ادامه دارد و تابلوهای راهنمای سرعت قبلی پس از پایان طرح دوباره جایگزین می شود .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان یادآور شد: با وجود بارندگی در این استان، ایمن ترین مسیر برای آمد و شد خودروها در تعطیلات نوروز به شاهرود واقع در استان سمنان، محور خوش ییلاق واقع در مسیر آزادشهر به شاهرود است.

وی اضافه کرد : رانندگان در صورت امکان از محور کوهستانی توسکستان واقع در مسیر گرگان به شاهرود به خاطر فرعی و سخت گذر بودن آن در زمان بارش ها، دوری کنند.

وی ادامه داد: اکنون تمامی محورهای استان برای تردد باز بوده ولی برای سفر در مناطق کوهستانی باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گفته وی تا پایان دومین روز فروردین تردد ۲۷۹ هزار و ۱۹۹ خودرو ورودی به استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش دارد و طی این مدت تردد ۲۶۳ هزار و ۶۰۸ خودرو خروج از استان ثبت شده است.

بیکی اظهارداشت: ورود خودرو به استان گلستان با ۲۲ هزار و ۵۱۸ دستگاه از طریق محور گلوگاه - کردکوی ( مازندران )، ۱۶ هزار و ۵۴۶ دستگاه از محور تنگراه گالیکش - سه راهی کلاله ( خراسان شمالی )، 2 هزار و ۸۲۰ دستگاه از شاهرود - گرگان ( توسکستان) و 2 هزار و ۴۹۸ دستگاه از شاهرود به آزادشهر ( خوش ییلاق ) بوده است.

به گفته وی بیشترین تردد خودرو در داخل استان مربوط به محور گرگان - علی آباد با ثبت ۲۵۵ هزار و ۳۱۶ تردد گزارش شده است.

گلستان افزون بر پنج هزارکیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد و از شمال به ترکمنستان، از جنوب به سمنان، از شرق به خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار