مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی، از اجرای پویش منفی ۲۰ کیلومتر در طول ۲۳۰ کیلومتر از راه های استان خبر داد.

پویش منفی ۲۰ کیلومتر در راه های گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مهدی میقانی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با هدف حفظ ایمنی کاربران جاده ای در ایام نوروز پویش منفی ۲۰ کیلومتر در استان اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی و با هدف کاهش حوادث جاده ای، از اجرای این پویش در طول ۲۳۰ کیلومتر از راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی استان در ایام نوروز خبر داد.

وی توضیح داد: در این طرح که مصوبه کمیسیون ایمنی راه های استان است، رانندگان عبوری از استان ملزم هستند ۲۰ کیلومتر از سرعت مجاز این راه ها هم کمتر رانندگی کنند.

به گفته میقانی، با اجرای این پویش، تمام دوربین های نظارتی مستقر در راه های استان به صورت لحظه ای، میانگین سرعت ها و رانندگی بیش از این سرعت را ثبت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: برای آگاهی کاربران جاده ای از این پویش، بر روی تابلوهای ایمنی جاده های شریانی و بزرگراهی، بنرها و استندهای اطلاع رسانی نصب و همچنین شرکت مخابرات استان هم مکلف به اطلاع رسانی این پویش از طریق تلفن های همراه به رانندگان شده است.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی حدود ۵۰ درصد تصادفات جاده ای سرعت بالاست، از مسافران نوروزی خواست که با پیوستن به این پویش منفی ۲۰ کیلومتر، آرام تر برانند تا سفر خوشی را برای خود و همراهان رقم بزنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار