رئیس اداره ترانزیت بین المللی گلستان:

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از بررسی ترکمنستان برای بازگشایی مرز اینچه برون خبر داد.

ترکمنستان بازگشایی مرز اینچه برون را بررسی می کند

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری گلستان24، عبدالحمید قوچاقی رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان گفت: نشست مجازی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکمنستان به صورت ویدئو کنفرانس در خصوص بررسی روند تردد جاده‌ای از مرز‌های دو کشور انجام شد.

وی افزود: با توجه به شیوع جهانی کرونا ویروس، کشور ترکمنستان با اعمال محدودیت‌هایی، تردد ناوگان جاده‌ای به خاک این کشور را تنها به دو مرز محدود ساخته است و امکان تردد از مرز اینچه برون را در دستور بررسی دارد.

قوچاقی ادامه داد: بازگشایی مجدد مرز اینچه‌برون همانند ظرفیت‌های مرز سرخس و لطف‌آباد از موارد ذکر شده در این جلسه بود که می‌تواند در تسهیل و توسعه و افزایش تعاملات تجاری و حمل و نقلی در شرایط کرونایی و همچنین کاهش توقف ناوگان (کشنده و تریلر) و حجم ترافیک تردد در دو مرز مشترک فعال سرخس و لطف آباد کمک کند.

رئیس اداره ترانزیت گلستان گفت: در این نشست مجازی مقرر شد موارد پیشنهادی و مورد توافق و ذکر شده به شکل دیپلماسی و از طریق وزارت امور خارجه ترکمنستان و کشورمان با یادداشت رسمی بین دوطرف رد و بدل شود تا امکان اجرای پیشنهاد‌های دوطرف در دستور کار قرار گیرد.

قوچاقی افزود: در ۴ ماه اخیر شرکت‌های حمل ونقل بین المللی استان گلستان بالغ بر هزار و ۷۰۰ سرویس حمل ونقل بین المللی ارائه کردند.

گفتنی است ۱۵ کشور در سال ۱۴۰۰ از مقاصد سفر ناوگان حمل و نقل بین المللی کالای استان گلستان بودند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار