رئیس محیط زیست بندرترکمن خبر داد؛

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از ورود و لانه گزینی هزاران قطعه پرنده مهاجر چلچله رودخانه ای به این شهرستان خبرداد.

ورود هزاران قطعه چلچله رودخانه ای به بندرترکمن

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان، علی بیانی اظهار کرد: ده هاهزار قطعه پرنده مهاجر چلچه رودخانه‌ای با مهاجرت به شهرستان ترکمن در این منطقه لانه گزینی کرده اند و حدود سه ماه در منطقه ماندگار هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: این پرنده‌ها همه ساله از نیمه دوم فروردین از عرض‌های جنوبی تر نظیر خوزستان برای زادآوری به حواشی رودخانه‌های گلستان به ویژه بندرترکمن مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به در دسترس بودن غذای این چلچله‌ها (حشرات آب دوست) در رودخانه‌های لب شور منطقه این پرندها در حاشیه رودخانه‌های قره سو، گرگانرود و دیگر کانال‌های زهکشی منطقه به وفور قابل مشاهده هستند.

وی ادامه داد: چلچله‌های رودخانه‌ای تا نیمه اول تیر ماه در منطقه حضور دارند و پس از کسب توانایی پرواز جوجه‌های حدوداً دو ماهه، دوباره به عرض‌های جنوبی تر بر می‌گردند.

بیانی گفت: پرواز دسته جمعی هزاران قطعه از این پرنده در ساعات ابتدایی یا پایانی روز و تقلا برای کسب غذا و انتقال آن به جوجه‌ها چشم اندازهای بدیعی را خلق می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار