مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان گلستان:

سید فخرالدین علوی ظهر امروز در دیدار با آیت ا.. نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان گرگان، اظهار کرد: سال گذشته این نهاد مردمی بالاترین رقم واگذاری املاک علوی در کشور را به خود اختصاص داده است.

اقدامات بنیاد مستضعفان در سال گذشته در استان گلستان چشمگیر بوده و انشاالله در سال جدید بیش از گذشته در میدان خواهیم بود

به گزارش گلستان 24، مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان گفت: تا کنون اسناد واگذاری 346 مدرسه در استان به آموزش و پروش اهدا شده است که ارزش این املاک حدود۱۳۷۰میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته در گرگان با حضور مسئولان اجرایی استان و همراه با مهندس فتاح  ریاست بنیاد مستضفعان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با دیگر استان ها برگزار شد، تعداد 8527 فقره سند به مردم شریف استان به صورت رایگان واگذار شد که بیشتر این املاک مسکونی هستند.

علوی گفت: مساحت واگذاری حدود۲۴۰۰ هکتار و ارزش عرصه واگذاری حدود۴۵۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین واگذاریها در شرق استان انجام شده است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان ادامه داد: این نهاد در راستای اجرای طرح جهش ملی مسکن و کمک به دولت نیز زمین شهری و روستایی به راه و شهرسازی برای اجرای این طرح در استان معرفی کرده است.

علوی اظهار کرد: اواخر سال گذشته نیز اسناد مالکیت سه مرکز درمانی در آق قلا و بندرترکمن و خان ببین از سوی بنیاد مستضعفان به دانشگاه علوم پزشکی استان نیز واگذار شد.

وی گفت: در بحث اهداء جهیزیه نیز بنیاد مستضعفان ورود کرده و این جهیزیه ها مستقیم به کمیته امداد حضرت امام(ره) برای اهدا به مددجویان  تحویل داده شده است.

به گفته علوی در سال گذشته حدود 1300میلیارد  تومان از املاک  بنیاد در استان شناسایی شده است.

در ادامه این دیدار آیت ا...نورمفیدی ضمن تشکر از اقدامات بنیاد در استان گلستان، بر لزوم اطلاع رسانی خدمات بنیاد مستضفان در استان تاکید کرد و گفت: اینکه صاحبان این املاک با آنکه قانوناً باید با پرداخت مبلغی سند دار شوند اما به صورت رایگان سند دریافت میکنند از موارد مهمی است که باید اطلاع رسانی شود تا رافت اسلامی در دولت اسلامی با  خدمات بنیاد بیشتر به مردم شناسانده شود.

لازم به ذکر است در این دیدار در رابطه با اهداء سیمان از طرف بنیاد به طرح مسکن محرومین، بیمارستان گنبد،طرح احداث کارخانه قند توسط بنیاد مستضفعان در استان گلستان، حضور فعال بنیاد در تفاهم نامه های مختلف با بنیاد مسکن، بهزیستی و ...بحث و تبادل نظر نیز انجام شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار