رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان:

رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان در آیین افتتاح این هیات صلح، گفت: اعضا هیات های صلح و صلح یاران که از خود مردم و متنفذین هستند، پیش از طرح پرونده در محاکم برای حل و فصل خصومت ورود می کنند.


افتتاح سیزدهمین هیات صلح گلستان

به گزارش گلستان 24، یوسف مومنی، اظهار کرد: هرکجا که امور مردم به دست خودشان سپرده شد، شاهد کاهش ورود پرونده ها به محاکم، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات بودیم.

مومنی با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان، گفت: پارسال 37 هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف گرگان وارد شد که با تلاش های اعضا و کارکنان ، صلح یاران و هیات های صلح، نیمی از این پرونده ها با گذشت و بخشش طرفین پرونده ها مختومه شد.

رئیس شورای حل اختلاف مرکز استان تاکید کرد: امروزه تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین جهت ستاد ملی صبر گلستان سعی دارد با همکاری بسیج حقوقدانان، با تشکیل هیات صلح بسیج حقوقدانان و تلفیق دانش حقوقی، تفکر بسیجی و تجربه، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه توسعه فرهنگ صلح ، بخشایش و رضایت و همچنین کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت خود مردم در حل اختلافات را از جمله اهداف این هیات ها و صلح یاران برشمرد.

احکام صلح یاران بسیجی حقوقدان پایان این مراسم به آنان اهدا شد.

گرگان در جایگاه دوم صلح و سازش استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار