همایش کشوری بسیج رسانه شامگاه جمعه با عطرافشانی مزار حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد، شهید شاخص سال 94 بسیج رسانه کشور در گلستان به پایان رسید.

عطرافشانی مزار شهید روحانی فرد در آیین پایانی همایش بسیج رسانه

به گزارش گلستان 24، همایش مسوولان استانی بسیج رسانه کشور از روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، رییس سازمان بسیج رسانه کشور، برخی مسوولان گلستان، خانواده شهید روحانی فرد و خبرنگاران عضو سازمان بسیج رسانه گلستان در سرسرای اشراق صدا و سیمای مرکز گرگان آغاز شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم آغاز این همایش گفت که امروز کشور نیاز به یک جنبش و قیام رسانه ای دارد که این مهم تنها در سایه همدلی و همزبانی، توجه به واقعیت ها و رفع سوء تفاهم ها میسر می شود.

وی همچنین نقش رسانه را در ایجاد فضای سالم و جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم در جامعه مهم دانست.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در سخنانی نزدیک کردن قلوب مسلمانان جهان به یکدیگر را از اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: لازمه تحقق این مهم معرفی درست اسلام به ویژه از سوی رسانه ها می باشد.

به گفته مسعود بصیری باید تلاش شود مردم منطقه و جهان با تفکر و حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) آشنا شوند و در این مسیر همه رسانه ها وظیفه دارند با کار و تلاش مضاعف و با معرفی خوب اسلام از این دین الهی در برابر هجمه دشمنان دفاع کنند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه چهار هزار شهید استان و تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: سپاه و بسیج بر اساس قانون اساسی و احکام اسلامی موظف به تبدیل ظرفیت های بالقوه جامعه به بالفعل است.

سرتیپ دوم رحمت اله صادقی با اشاره به ماهیت اسلامی انقلاب و کینه توزی دشمنان علیه آن، افزود: امروز استکبار جهانی هجمه سنگین رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است که همه وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت های موجود به ویژه در حوزه رسانه به مقابله با تهدیدات دشمنان بپردازیم.

وی، کارکرد رسانه ها را کارکردی دوگانه دانست و گفت: رسانه ها هم می توانند بصیرت بخش، وحدت آفرین و مبنای همدلی و همزبانی بوده و هم می توانند منشاء تفرفه، اختلاف و دشمنی در جامعه باشند.

سردار صادقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام روحانی فرد و مبارزات و خدمات ارزشمند این شهید در قبل و بعد از انقلاب، بر الگو قرار گرفتن شهدای والامقام رسانه ای و دیگر بخش ها از سوی خبرنگاران تأکید کرد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه در سال 94 معرفی و از خانواده این شهید والامقام تجلیل شد. 

آیین پایانی همایش دو روزه بسیج رسانه کشور غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید شاخص سال 94 بسیج رسانه در روستای ایلوار شهرستان کردکوی بود.

شهید حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد، فرزند میرزا، درسومین روز از مرداد سال 1325 در روستای ایلوار شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان و درخانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود و در اول اسفند 1364 هنگامی که همراه تعدادی از مسوولان نظام برای بازدید از منطقه عملیاتی اهواز با هواپیما عازم این منطقه بود ،مورد تهاجم جنگنده های عراقی قرار گرفته و به اتفاق همراهان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید روحانی فرد که از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود، در مقطعی برای مبارزه با سرمایه داران، سلطنت طلبان و ضدانقلاب ها در منطقه گرگان و دشت، مبادرت به چاپ هفته نامه پیام مستضعفین به عنوان نخستین نشریه شرق مازندران (استان گلستان کنونی) نمود. 

وی همچنین ارتباط نزدیکی با رادیو گرگان داشت و از طریق این تریبون افزون بر 150 ساعت سخنرانی با موضوعات مختلف دینی و سیاسی برای آگاهی دادن به نسل جوان انجام داد.

سازمان بسیج رسانه با دو هزار و 200 خبرنگار، علاوه بر 31 مرکز استان دارای 48 دفتر در شهرستان های کشور است.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت، حدود چهار هزار شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار