مدیرکل انتقال خون استان گلستان :

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت:۱۱ مرکز ثابت و سیار خونگیری انتقال خون گلستان در شب های احیاء فعال خواهند بود.


فعالیت ۱۱ مرکز ثابت و سیار خونگیری انتقال خون گلستان

به گزارش گلستان 24، فاطمه محمدی اظهار کرد: پایگاه های اهدای خون برای رفاه بیشتر اهداکنندگان در شب های احیا با افزایش ساعات کاری و تعداد پایگاه های خونگیری اقدام به خونگیری از داوطلبان اهدای خون می کنند.

وی افزود:در شب‌های احیا ۱۹، ۲۱، ۲۳ تیم‌های سیار خونگیری انتقال خون در مصلی نماز جمعه گرگان، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، شهرسرخنکلاته، روستای نودیجه و شهرستان مینودشت مسجد پنج تن و مهدیه و شهرستان گالیکش محله اوقان و مسجد جامع حضور دارند و بعد از افطار، از ساعت ۲۱ شب تا ۱۲:۳۰ بامداد اقدام به خونگیری از داوطلبان اهدای خون خواهند کرد.

وی گفت: پایگاه‌های ثابت در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس نیز در این شب‌ها بعد از افطار از ساعت ۸:۳۰ شب تا ۱۲:۳۰ بامداد وهمچنین مرکز خونگیری علی آباد کتول از ساعت ۹ شب تا ۱۲ شب آماده ارائه‌ی خدمت به داوطلبان اهدای خون هستند.

 فاطمه محمدی با اشاره به اینکه به طور متوسط ۲۵۲ تا ۳۰۰ کیسه خون نیاز روزانه خون در استان است، گفت: در دو هفته اول ماه رمضان معمولا با کاهش ذخایر خونی و در شب‌های قدر با دریافت مازاد خون مواجه هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: بیماران تالاسمی، بیمارانی که جراحی قلب یا پیوند کبد داشته اند، تصادفات جاده ای و حوادث شغلی از مصرف کننده های اصلی خون در استان هستند.

 فاطمه محمدی یادآور شد: معمولا در شب‌ های قدر مراکز اهدای خون با ازدحام جمعیت مواجه می‌ شوند و این امر مانع ارائه خدمات مطلوب و موجب معطلی مراجعه‌ کنندگان است، از این رو، از اهداکنندگان خون درخواست می کنیم تا شب‌های دیگر ماه رمضان را نیز مدنظر قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با تاکید بر اینکه اهدای خون در ماه رمضان هیچ گونه آسیبی به سلامت روزه ‌داران وارد نمی ‌کند و عارضه ‌ای برای آنها ندارد،افزود: برای جلوگیری از ضعف و بی‌ حالی بعد از اهدای خون نیز توصیه می‌شود، روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطاری و سحر مایعات به ویژه نوشیدنی شیرین مصرف و حتی ‌الامکان در همان ساعات اولیه صبح به مرکز اهدای خون مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار