مدیر کل انتقال خون گلستان خبر داد

مدیر کل انتقال خون استان گلستان از نیاز مراکز درمانی گلستان به گروه‌های خونی O مثبت و A منفی خبر داد.

نیاز مراکز درمانی گلستان به گروه‌های خونی O مثبت و A منفی

به گزارش گلستان24، میرعلی حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم استان نسبت به انتقال خون و این عمل خیرخواهانه، اظهار کرد: خوشبختانه تا به این لحظه 484 نفر در واحدهای مختلف ثابت و سیار انتقال خون استان، اقدام به اهدای خون کردند.

وی ادامه داد: این میزان انتقال خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 13 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به نیاز بسیار بالای مراکز درمانی به انواع فرآورده‎های خونی در استان، گفت: حجم درخواست مراکز درمانی به قدری است که در روز بیستم ماه مبارک رمضان تمامی خون‎های دریافت شده از اهداءکنندگان در مراکز درمانی توزیع شد.

حسینی با بیان اینکه از تمامی گروه‎های خونی برای اهداء خون به مراکز اهداء خون استان مراجعه می‎کنند، خاطرنشان کرد: بیشترین نیاز خونی در استان گروه‎‎های B منفی، AB منفی، A منفی و O مثبت است.

فعالیت 5 مرکز ثابت و سیار انتقال خون در شب‎های قدر

وی اضافه کرد: اما در این بین گروه‎های خونی O+ و A منفی بیشترین نیاز خونی در استان محسوب می‎شود و نیاز است که مردم استان نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به تلاش‎های شبانه‎روزی مراکز انتقال خون استان برای تامین نیازهای خونی مراکز درمانی تصریح کرد: در شب‎های احیاء در سطح استان سه مرکز سیار و دو مرکز ثابت فعالیت می‎کنند.

حسینی در پایان ابراز کرد: سه مرکز سیار در مصلی نماز جمعه گرگان، سرخنکلاته و گنبدکاووس و دو مرکز ثابت در گرگان و گنبدکاووس نسبت به دریافت خون مردم فعالیت می‎کنند.

/فارس 

ارسال نظر

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    مراسم تعذیه خوانی شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام محله کلوکن+تصاویر

    http://www.absharnews.ir/?p=6422

آخرین اخبار