استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: بعد از بازدیدی که به مناطق عملیاتی جنوب داشتیم حدود هفت میلیارد ریال برای برخی یادمان های مربوط به استان در این منطقه اختصاص یافت که امیدواریم با مشارکت خیرین برای این مکان فرهنگی سرمایه گذاری شود.

اختصاص حدود هفت میلیارد ریال برای برخی یادمان های گلستان

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن شهید رجایی استانداری اظهار کرد:

حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر استانی دولت برای باغ موزه دفاع مقدس استان تخصیص یافته که امیدواریم شاهد تسریع در تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی باشیم.

وی افزود: در این سفر حدود ۲۰ و ۳۰ میلیارد ریال به ترتیب برای ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل یادمان شهدای گمنام مصوب شد.

زنگانه اظهارداشت: امیدواریم با مشارکت دستگاه ها و خیرین تا پایان سال یادمان های گلزار شهدا تکمیل، احداث و زیباسازی شود.

وی بیان کرد: بعد از بازدیدی که به مناطق عملیاتی جنوب داشتیم حدود هفت میلیارد ریال برای برخی یادمان های مربوط به استان در این منطقه اختصاص یافت که امیدواریم با مشارکت خیرین برای این مکان فرهنگی سرمایه گذاری شود.

استاندار گلستان گفت:حفط آثار و نشر ارزش ها در ترویج شعائر الهی و تقوای قلوب تاثیرگذار بوده و براساس آن تمام فعالیت‌های این حوزه در راستای تبیین و تحقق شعار سال دفاع مقدس به عنوان ما «مقاوم هستیم» و با رویکرد برنامه جهاد تبیین خواهد بود.

زنگانه بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش ها در عرصه دفاع مطهر در مقابل تهاجم و شبیخون اقتصادی، جنگ اقتصادی به عنوان قرارگاه های دفاع مطهر بوده است و دستگاه های فرهنگی همانند افسران این بخش عمل می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در این جلسه گفت: تعداد کل شهدای گمنام گلستان ۱۴۲ نفر هستند که سه نفرشان احراز هویت شده و اکنون استان میزبان ۱۳۹ شهید گمنام است.

سرهنگ محمدرضا کاظمی اضافه کرد: گلستان ۳۵ یادمان تکمیل شده شهدای گمنام دارد و ۱۵ یادمان شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، آق قلا،گرگان، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس به حمایت مالی نیاز دارند.

وی بیان کرد: تمامی فعالیت های شورای هماهنگی حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای نامگذاری شعار سال دفاع مقدس، توجه ویژه به جهاد تبیین و مناسبت های خاص با ۴۳ عنوان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

فرمانده سپاه نینوای گلستان در این جلسه گفت: باغ موزه دفاع مقدس گلستان با تخصیص اعتبارات پیش بینی شده تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

سردار علی ملک‌شاهکویی بیان کرد: یادمان های شهدا با اعتبارات سفر استانی رییس جمهور تا پایان سال ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید استاندار از یادمان های شهید باکری و خرمشهر به عنوان تنها مرکز استقرار راهیان نور استان و یادمان شهدای والفجر هشت و هفت تپه در ایام نوروز امسال گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ مشکلات موجود این مراکز فرهنگی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: گلستان نیازمند دایره المعارف استانی دفاع مقدس است و باید به ثبت تاریخ شفاهی دفاع توجه ویژه شود.

 ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار