رئیس شورای اسلامی گلستان:

رئیس شورای اسلامی استان گلستان گفت: در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت ماه نخستین همایش روسای شوراهای اسلامی استان های کشور در گلستان برگزار می شود.

نخستین همایش روسای شورای اسلامی کشور در گلستان برگزار می شود

علی اکبر بصیر نیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24، اظهار کرد: پرویز سروری رییس شورای عالی استان های کشور نیز در این همایش دوروزه حضور خواهد داشت .

وی افزود: در این همایش به تناسب کارگروه هایی که ترتیب داده شده است نمایندگان استان ها طرح های فرهنگی، بودجه ای ، عمرانی و گردشگری را مطرح می کنند و وظیفه ما نیز این است که بعد از مطرح شدن طرح ها آنها را مجلس برای قانونی شدن تحویل دهیم.

بصیر نیا افزود: یکی از مهم ترین طرح هایی که به دنبال آن هستیم طرح مدیریت یکپارچه شهری است تا پس از تدوین  برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده و در کمیسون تخصصی بررسی شود.

وی گفت: شورای عالی استان ها بیشتر نقش نظارتی بر طرح ها ، بودجه ها و درآمدها دارد و توسعه شهری از مهمترین برنامه های این شورا است که ما نیز با جدیت به دنبال آن هستیم.

رئیس شورای استان گلستان اظهار کرد: حضور رئیس شورای عالی استان های کشور در استان می‌تواند در جهت حمایت از شوراها و تقویت جایگاه این نهاد و تخصیص اعتبارات خوب برای استان قابل توجه باشد.

 رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان همچنین با اشاره به اینکه دانش‌بنیان‌ها به کمک گردشگری گلستان می‌آیند، گفت: گردشگری بهترین فرصت برای اشتغالزایی و رسیدن به اهداف شعار سال است ضمن اینکه چند شرکت دانش بنیان نیز در حوزه گردشگری در استان فعال هستند.

وی تعداد اعضای شورای استان را 14 نفر اعلام کرد و گفت: 135 نفر در شورای بخش، 74 نفر در شورای شهرستان، 175 نفر در شورای شهر و دو هزار و 228 نفر در شورای روستا در استان مشغول به فعالیت هستند که جمع این شورائیان سه هزار و 403 نفر می باشد.

وی از جمله برنامه های روز شورا را ، مقاومت و پایداری اسلامی، شورا، سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی، شورا، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی عنوان کرد و افزود: این برنامه ها از 9 تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار