فرماندارشهرستان گرگان در جلسه‎ای که به منظور گرامیداشت روز شوراها در فرمانداری برگزار شد،گفت: پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان گرگان تشکیل می‎شود.

نخستین پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی استان گلستان تشکیل می شود

به گزارش گلستان 24، یحیی خاکی فرماندار شهرستان گرگان  در نشست با روسای شوراهای اسلامی شهرستان از تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این پارلمان در راستای تصمیم‎سازی، اصلاح قوانین موجود و پیگیری قوانین در شهرستان گرگان فعالیت‎ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 357 عضو شورای اسلامی در شهرستان گرگان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 342 نفر مرد و 15 نفر آن خانم‎ هستند.

فرماندار گرگان بیان داشت: رؤسای شوراهای اسلامی شهر گرگان، سرخنکلاته و جلین به همراه رؤسای شوراهای اسلامی روستا‎های شهرستان گرگان، اعضای شورای مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان را تشکیل می‎دهند.

خاکی با بیان اینکه در امسال 120 ساعت تشکیل جلسه در راستای افزایش بهره‎وری شوراها برگزار شده، گفت: خروجی این جلسات به سمت پارلمان مشورتی شوراهای شهرستان گرگان پیش رفت و به دنبال این هستیم که اعضای شوراهای روستاها و شهر را به صورت پارلمانی دور هم جمع کنیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم در سال« دولت، ملت، همدلی و همزبانی» به لطف پروردگار و اعضای شوراهای شهرستان در راستای رفاه مردم گام‎های محکمی برداشته شود.

فرماندارگرگان ادامه داد: اگر بخواهیم کوشش‎های جمعی را در شهرستان نظام دهیم باید از ظرفیت شوراها به درستی استفاده کنیم.

خاکی با بیان اینکه شورا می‎تواند در بدنه کارگروه‎های قانونی به عنوان عضو صاحب رای وارد شوند، بیان داشت: شورا بستر مناسبی برای ارائه خدمت به مردم را ایجاد می‎کند.

وی افزود: امروز قانون شوراها را در جامعه نهادینه شده و همه مدیران بر اساس ضوابط قانونی موظف هستند به نقش شوراها احترام بگذارند.

فرماندارگرگان با بیان اینکه با تصمیم‎گیری درست و بررسی دغدغه‎های مردم می‎توانیم همدلی و همزبانی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: شوراها در کنار سازمان‎های مدنی نقش اساسی در این راستا ایجاد می‎کنند.

خاکی با بیان اینکه شوراها در همدلی مردم با مسئولان بسیار موثر هستند، گفت: مسئولان در راستای تصمیم‎سازی باید از ظرفیت شوراها استفاده کنند و در همه مراحل شش گانه شوراها، وظابف شوراها نهادینه شده و در مسائل اجرایی ، مصوبات و اعتبارات جایگاه شوراها دیده شده است.

"رضا شهرآبادی" بخشدار مرکزی گرگان در ادامه گفت: انتظار داریم با کمک شوراهای اسلامی شهر گرگان توسعه خوبی در سطح بخش مرکزی گرگان ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: همدلی و همزبانی نخستین انتظار مردم از شوراهای اسلامی است و قطعا این شعار که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ابتدای سال برای سال 1394 انتخاب شده بر اساس بینش و بصیرت است.

بخشدار مرکزی گرگان اذعان کرد: امیدواریم با تاسی شعار سال و اهتمام به قانون خدمات خوبی در مدت باقی مانده شوراها شاهد شویم.

"عباس عراقی" بخشدار بهارن شهرستان گرگان بیان داشت: مسئولان باید بر اساس مشکلات و معضلات شوراها پروژه‎ها و طرح‎های عمرانی را اجرا کنند و این موضوع باعث کاهش اختلافات می‎شود.

عراقی با بیان اینکه اطلاع درست از قوانین موضوعی است که چالش‎ها و اختلافاتی را در بین شوراها و دهیاری‎ها ایجاد کرده، بیان داشت: شوراها یک حکومت کوچک محلی هستند و اگر از اطلاعات و قوانین شوراها اطلاعی نداشته باشند قطعا نمی‎توانند از حق مردم دفاع کنند.

وی با بیان اینکه باید مبنای اقدامات شوراها بر اساس قانون نهادینه شود، گفت: شوراها در روستا می‎توانند ذهنیت خوبی برای اجرای برنامه‎های حکومتی ایجاد کنند و نباید این نقش در شوراها نادیده گرفته شود./کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار