سرپرست هلال احمر گلستان:

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: جزو 10 استان حادثه خیز کشور در حوزه های محتلف هستسم که همین مساله توجه به امدادرسانی را در این نهاد مردمی بیشتر کر ده است.

جزو 10 استان اول حادثه خیز کشور هستیم/اجرای 400 برنامه در هفته هلال احمر

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، قاسم غریب آبادی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت سالگرد هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ برگزار شد، اظهار کرد: حوادث ترافیکی در گلستان از آمار بالایی برخودار است به این صورت که از تعداد یکهزار و 568 حادثه ای که در گلستان اتفاق می افتد یکهزار و 144 مورد آن مربوط به حوادث جاده ای است.

وی افزود: برف و کولالک با 55 موردد، سیل و آبگرفتگی با 32 مورد و حوادث کوهستانی با 95 مورد از دیگر حوادثی است که در استان اتفاق می افتد.

غریب آبادی گفت: در رابطه با رسیدگی و پاسخگویی به حوادث ترافیکی رتبه اول را در کشور و در رابط با پاسخگویی به کل حوادث بعد از اصفهان و مازندران رتبه سوم در کشور را دارا هستیم.

وی ادامه داد: تعداد 7 هزار داوطلب و 40 هزار نیوری جوان در سامانه ثبت نام کرده اند که در شرایط آنان در حال بررسی است.

غریب آبادی با اشاره به اینکه در جمعیت هلال احمر استان به دنیال درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم ، اظهار کرد: مدیریت متمرکز یکی از آسیب های کشور است که ما در استان به دنبال درآمد زایی در جمعیت هلال احمر هستیم و در همین راستا برنامه های جدیدی را برای به انجام رسیدن این هدف در دست اقدام  داریم.

وی گفت: ساختمان اداری و درمانی جمعیت که به صورت نیمه کاره رها شده است که با مذاکرات انجام شده با دکتر کولیوند مقرر شد که با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: کارخانه سرنگ سازی که چندسالی است بلاتکلیف مانده است با رایزنی های انجام شده با تهران مقرر شد تا این کارخانه با طرح جدید تولید سرنگ و سرم با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی شود، اگر چه میدانیم این طرح زمان بر است.

وی افزود: به دلیل اینکه پراکندگی ساختمان ها و معاونان در مرکز استان ارباب رجوع را دچار سردرگمی میکرد و ماهیانه 100 میلیون تومان هزینه بر روی دست این نهاد می گذاشت تصمیم گرفتیم تا همه این معاونت ها در کنار مدیریت هلال یکجا تجمیع شوند.

غریب آبادی گفت: در حال حاضر دو مربی المانی برای تربیت و اموزش به تیم سگهای زنده یاب در اردوگاه جنگلی دلند مستقر هستند و تصمیم داریم تا از امکاناتی که در این اردوگاه در اختیار داریم حوزه گردشگری را توسعه دهیم تا علاوه بر ایجاد ظرفیت گردشگری و اشتغال برای جمیعت و کارکنان آن از این راه درآمدزایی داشته باشیم و در حال به دنبال طرح توجیهی ان هستیم.

وی افزود: انبارها و پایگاه های امدادی ما که امکانات انها یا کم و یا مستهلک شده تا پایان اردیبهشت ماه کامل می شوند.

غریب ابادی با بیان اینکه در هفته هلال احمر 400 برنامه در استان اجرای می شود، بیان کرد: 50 برنامه در مرکز استان و 350 برنامه در شهرستان ها برای گرامیداشت این هفته برگزار می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه یکی از سیاست های هلال راه اندازی خانه های هلال در روستاهای استان است، گفت:  تا کنون 257 خانه ا در راستای تربیت امدادگر افتتاح شده است.

وی افزود: سال گذشته جمعیت هلال احمر استان 5 میلیارد تومان به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار کمک رسانی کرده است و 18 هزار بسته معیشتی طی این دوماه اخیر با همکاری هلال توسط خیران بین نیازمندان توزیع شده است.

غریب آبادی اظهار کرد: منابع انسانی یکی از حوزه های پرچالش برای هر مدیری است و من نیز با هر گونه تخلف اداری در جمعیت هلال گلستان با جدیدت برخود میکنم.

وی بیان کرد: هلال احمر دستگاه پیشگیری از بحران نیست و آموزش تیم های امداد و نجات و ارایه امکانات برای رسیدگی به مردم در لحظات بحرانی است.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان در حال حاضر به غیر از داروخانه هلال احمر 6 داروخانه تخصصی دیگر در مرکز استان است و بنا داریم تا دانشگاه علوم پزشکی این داروخانه را به صورت ویژه برای تکمیل دارو ببیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار