سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: برنامه‌های مختلفی در هفته هلال‌احمر در استان اجرا می‌شود که می‌توان به ویزیت رایگان در مناطق کم‌برخوردار، نمایشگاه دستاوردهای هلال‌احمر و تجلیل از امدادگران و جوانان داوطلب اشاره کرد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هلال‌احمر در گلستان

به گزارش گلستان24؛ محمدعلی هروی در نشست خبری با اشاره به پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع در هفته هلال‌احمر و صلیب‌سرخ اظهارداشت: برنامه‌های گرامیداشت هفته هلال‌احمر و صلیب‌سرخ با شعار « همه‌جا، برای همه» پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

وی افزود: تهیه گزارشاتی از تجربیات امدادگران در سوانح و حوادث مختلف مانند تجربیاتی که برخی امدادگران در حادثه زلزله کرمانشاه کسب کرده‌اند و برگزاری برنامه‌های تبلیغی با رویکرد آموزشی از برنامه‌های این هفته در سطح استان خواهد بود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان ادامه داد: نمایشگاه دستاوردها و خدماتی که جمعیت هلال‌احمر استان در زمان بروز سوانح داشته است، ساعت 11 فردا در محل پارک شهر گرگان افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: در هفته هلال‌احمر از امدادگران و جوانان داوطلب فعال در طرح نوروزی نیز تجلیل و به 30 نفر از نجاتگران جمعیت نیز درجه اعطا خواهد شد.

هروی به برخی برنامه‌ها ویژه بانوان شاغل و عضو در جمعیت هلال‌احمر استان هم اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های تفریحی و آموزشی، برگزاری نشست با موضوع عفاف و حجاب و اعزام برخی اعضا به اردوهای تفریحی از برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به نواخته‌شدن زنگ امداد در مدارس استان افزود: در یکی از روزهای این هفته زنگ امداد در مدارس استان به صدا در می‌آید و مربیان هلال‌احمر در مدارس حضور یافته و دانش‌آموزان را با وظایف و خدمات جمعیت هلال‌احمر آشنا می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان اظهارداشت: اجرای طرح نیابت در شهرهای مختلف، برپایی نمایشگاه عکس با رویکرد خدمات هلال‌احمر در زمان حوادث، افتتاح مرکز بینایی‌سنجی شهرستان بندرگز و اهداء خون توسط کارکنان این جمعیت از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته هلال‌احمر و صلیب‌سرخ در استان است.

وی گفت: توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر نیز در قالب چادرهای امداد و نجات به مردم معرفی می‌شود. علاوه‌براین با همکاری معاونت داوطلبان و معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ویزیت رایگان در مناطق کم‌برخوردار استان انجام می‌شود که این کار توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص داوطلب استان در روستای فارسیان شهرستان آزادشهر به اجرا درمی‌آید.

هروی بیان داشت: خدمات سلامت و توانبخشی با تخفیف ویژه و خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم نیز در هفته هلال‌احمر ارائه می‌شود.

به گفته وی، برگزاری گردهمایی معاونت‌های هلال‌احمر، برگزاری کارگاه کارآفرینی با نگاه روانشناختی، برپایی اردوی « ایران، مرز پُرگوهر»، تجهیز مرکز فیزیوتراپی مینودشت، گسترش مراکز توانبخشی و برگزاری المپیاد جوانان از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است./تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار