سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی گلستان:

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۱۲۵ میلیارد ریال از منابع مصوبات سفر رییس جمهور برای توسعه زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان تخصیص یافت.

۱۲۵میلیارد ریال از مصوبات سفر دولت به میراث فرهنگی گلستان تخصیص یافت

به گزارش گلستان 24، رحمان فرمانی اظهار کرد: در سفر اسفندماه رییس جمهور به گلستان هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌ طرح‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن تصویب و مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی افزود: کل اعتبار مصوب در سفر رییس جمهور در مدت سه سال برای بهبود شاخص‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان اختصاص خواهد یافت و علاوه بر آن از محل اعتبارات استانی هم برای اجرای طرح‌های مربوط به این سه بخش هزینه می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ادامه داد: اعتبار اولیه تخصیصی از محل سفر دولت برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در مراوه‌تپه و آق‌قلا و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شامل راه دسترسی، روشنایی و سرویس‌های بهداشتی در فضاهای گردشگری سطح استان و رونق فعالیت‌های صنایع دستی و مرمت آثار باستانی شاخص از جمله برج قابوس، دیوار بزرگ گرگان و شهر تاریخی جرجان هزینه می‌شود.

فرمانی اظهارداشت: نقطه به نقطه گلستان از نظر مردم و مسافران جاذبه گردشگری محسوب می‌شود از سواحل بندرترکمن و جزیره آشوراده گرفته تا جنگل‌ها و آبشارهای شرق گلستان، اما طبق آخرین بررسی‌ها ۱۴۸ جاذبه شاخص گردشگری برای این استان تعریف شده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان به تنهایی و فقط از محل اعتبارات محدود وزارت میراث فرهنگی، زیرساخت‌های لازم مانند آلاچیق، استراحتگاه، محل‌های عرضه صنایع دستی و غذاهای محلی را توسعه داد و نیاز به همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی می‌توانند با ورود به عرصه گردشگری و ایجاد مجتمع‌های اقامتی و تفریحی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساخت فضاهای پذیرایی در جاذبه‌های تفریحی معرفی شده توسط میراث، علاوه بر درآمدزایی برای خود زمینه توسعه زیرساخت‌های این بخش را فراهم کنند.

فرمانی گفت: حدود ۷۰۰ واحد گردشگری، تفریحی، اقامتی و خدماتی در گلستان وجود دارد که بیشترین آن با بیش از ۲۵۰ واحد خانه‌های مسافر، نزدیک به ۱۵۰ واحد مربوط به مراکز اقامتی بوم‌گردی و ۲۰ مجتمع گردشگری کشاورزی و در ادامه هتل‌ها، متل و مهمان‌پذیر و مجتمع‌های بین راهی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار