نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به گلستان بدون تردید به توسعه زیرساخت‌ها و تسریع در پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای این استان کمک زیادی می‌کند.

نماینده مجلس: سفر رییس جمهور به توسعه زیرساخت‌های گلستان کمک می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهره‌مندی بیشتر از سفر رییس جمهور به گلستان برخی طرح‌ها و پروژه‌ها استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته تا در مصوبات سفر گنجانده شود.

وی اضافه کرد: اختصاص بودجه موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از مهمترین و بزرگترین پروژه حال حاضر گلستان یعنی سد نرماب چهل چای مینودشت که طبق برآوردها ساخت بدنه آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آریانپور ادامه داد: استملاک اراضی کشاورزی کاسه سد و انتقال اهالی چند روستای واقع در حریم آن، احداث خط لوله، تصفیه خانه و کانال‌های انتقال آب کشاورزی که در مجموع اعتباری بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

این نماینده مجلس، توسعه خطوط ریلی گلستان شامل راه آهن "گرگان - گنبد - کلاله - بجنورد - مشهد" و "اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود"، توسعه و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری اینچه برون، اختصاص اعتبار جهت توسعه و ترمیم راه‌های اصلی و روستایی، رفع مشکل کم آبی و تکمیل پروژه های ورزشی استان و نجات خلیج گرگان را از مهمترین طرح‌های قابل پیگیری و تصویب در جریان سفر رییس جمهور به این استان شمالی برشمرد.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بنده درچهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه نیز احداث یا تکمیل برخی پروژه‌های زیرساختی مدنظر است که انشاالله در مصوبات سفر رییس جمهور گنجانده خواهد شد.

آریانپور افزود: علاوه بر تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت، احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، تعریض و ایمن سازی جاده مینودشت تا گالیکش و پارک ملی گلستان، اختصاص بودجه جهت تسریع در ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی گالیکش، احداث پل ورودی شهر کلاله، تعریض و ایمن سازی جاده کلاله به مراوه‌تپه و تسریع در ساخت سد چایلی مراوه‌تپه از مهمترین پروژه‌ها و مطالبات مردم این منطقه از رییس جمهور است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به طور معمول در قانون بودجه سالانه مبالغی جهت پروژه‌های سفر مقامات بالاخص رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور به استان‌ها پیش بینی می‌شود و تخصیص این ردیف‌ها در حد ۱۰۰ درصد است امیدواریم پس از انجام سفر آیت الله رییسی به گلستان و در سال‌های آتی شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در توسعه زیرساخت‌های استان باشیم.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۳۵۰ هزار نفر آن در چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار