مدیرکل هواشناسی گلستان از امکان آتش سوزی مراتع و جنگلها در اثر افزایش دمای روز جمعه خبرداد.

افزایش دمای گلستان در جمعه/ سامانه بارشی در راه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دمای هوای استان در روز جمعه به بالای ۲۵ درجه می‌رسد و به دلیل وزش باد و کاهش رطوبت امکان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد.

وی با اعلام آماده باش نیروهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در صورت بروز احتمالی حریق، گفت: از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنم در صورت روشن کردن آتش در جنگل حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ترصح کرد: از ابتدای شب جمعه سامانه سرد و ناپایدار جوی وارد استان خواهد شد و شاهد باران و برف در ارتفاعات خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه تمام نقاط استان را پوشش خواهد داد و در ارتفاعات بالاتر از ۱۵۰۰ متر، ارتفاع برف تا نیم متر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه به دلیل وزش باد احتمالاً کولاک نیز وجود دارد، تصریح کرد: در روزهای آینده صعود به ارتفاعات برای کوهنوردان استان ممنوع بوده و احتمال بسته شدن محورهای توسکستان و خوش ییلاق به دلیل بارش برف و تگرگ وجود دارد.

داداشی اظهار کرد: این سامانه بارشی و سرد آخر شب یکشنبه ۱۷ بهمن ماه به پایان می‌رسد و صبح دوشنبه شاهد یخبندان در استان خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار