مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت:در سال جاری ۱۱ وقف جدید در گلستان متناسب با نیازهای روز جامعه در سامانه موقوفه های کشور ثبت شده است.

ثبت ۱۱  وقف جدید گلستان در سامانه موقوفه های کشور

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرداظهار کرد: فرهنگ‌سازی توسعه وقف و آشنایی جامعه با این سنت حسنه مکتب اسلام تاثیرات فراوانی در عدالت اجتماعی، همگرایی اقوام و مذاهب، ماندگاری موضوعات دینی، ایثار و تقویت باورهای اعتقادی دارد.

وی با اشاره به ۸۵۰ نوع نیت وقف اظهارداشت: وقف با نیت های مختلفی از جمله حقوق حیوانات و محیط زیست، عیادت بیماران، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، امداد اجتماعی، تحقیقاتی، درمانی، تشویق کودکان به نماز، اشتغالزایی، ازدواج آسان، سلامت، توسعه شرکت های دانش بنیان، زراعت و گردشگری می تواند باشد که نیازمند سرمایه گذاری خیران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در جنگ اقتصادی و جنگ نرم زمان حاضر امامزادگان و بقاع متبرکه تبدیل به قرارگاه فرهنگی امداد اجتماعی برای فعالیت های میدانی اقتصادی و حمایتی جوانان شدند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: توسعه و حمایت شرکت های دانش بنیان، هوشمندسازی ساختمان ها و افزایش بهره وری آب با بازیافت آن و بسیاری از موارد روز جامعه مورد توجه ویژه اوقاف قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: همچنین متناسب با این فضاها کارگاه های اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار و جوانانی که دنبال فضای کسب و کار هستند ایجاد شد و مکان هایی مانند حسینیه ها و زینبیه ها را در طول سال در اختیار افراد متقاضی قرار دادیم.

وی بیان کرد: اوقاف گلستان از طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان در راستای ایجاد اشتغال، تولید سرمایه و کمک به محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در راستای خدمت رسانی در امامزاده روشن آباد شهرستان کردکوی با قدمتی بیش از ۵۷۰ سال به عنوان نخستین و قدیمی ترین موقوفه استان گلستان نهالستانی با حمایت از اختراع گونه تلفیقی صنوبری سیبری و بومی که سازگار با شوری و گرمای بالاست هزار نهال کاشته شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار