دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: بررسی ها نشان می دهد طی چند سال اخیر مافیای مواد مخدر سعی دارد شیب اسیب ها به خصوص اعتیاد را به سمت زنانه شدن سوق دهد تا بانوان گرایش بیشتری به مواد اعتیاد زا پیدا کنند.

 ضرورت ورود جدی به آسیب اعتیاد در استان/نقش  موثر بانوان در کاهش آسیب اعتیاد

مهدی طالبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24، اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتیاد در راس آسیب های اجتماعی قرار دارد و هر ساله هزینه های هنگفتی برای مقابله با این بلای خانمانسوز و بهبودی معتادان صرف می شود اما همچنان دامن گیر مردم شده است و در این بین زنان نیز بی نصیب از اسیب گرایش به مواد اعتیاد آور نبوده اند .

وی افزود: در حال حاضر آنچه نگران کننده است گرایش بانوان به سمت سوء مصرف قلیان و سیگار است که اکنون سوء مصرف قلیان در اولویت قرار گرفته است.

طالبی گفت: اعتیاد به مواد مخدر امروز به عنوان یک جنگ نرم در کشور و بخصوص در بین جوانان توسط دشمنان شیوع پیدا کرده است و برخورد با این مساله نیازمند ورود جدی مسئولان و مردم به این مساله و پیشگیری از آسیب های جدی در حوزه کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: گرایش روز افزون به کشیدن قلیان توسط بانوان با انواع تنباکوها که از اسانس های مصنوعی مختلفی در آن ها استفاده می شود خود می تواند یکی از پایه های ورود به دامنه اسارت اعتیاد محسوب شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به کیفیت بخشی به ارائه خدمات مراکز درمان اعتیاد در استان مسلتزم توجه می باشد ، اظهار کرد: کمی ظرفیت مراکز ماده ١٦ و خاصه در حوزه بانوان ، حمایت های جدی مسئولان و خیران و أقشار مختلف جامعه را می طلبد است .

اما نگاه به ظرفیت بالقوه بانوان در حوزه پیشگیری با آگاهی بخشی و آموزش موثر می تواند در کیفی شدن اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده و حتی جامعه موثر باشد. قطعا بانوان با روحیه جهادی در این حوزه با فراگیری و آموزش موثر می تواند در قالب کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد پرچم دار ریشه کنی این بلیه خانمانسوز باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار