روحانی فرد گفت: براساس آخرین آمار در انتهای سال ۹۴ نرخ شیوع مصرف مواد مخدر استان گلستان ۱۳.۸۱ درصد است.

نرخ شیوع مصرف مواد مخدر گلستان ۱۳.۸۱ درصد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمدرضا روحانی فرد» صبح امروز (پنجشنبه 5 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان 83 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: باوجود دستاوردهای بزرگ بشریت تهدیدها و آسیب های اجتماعی به پیشرفت های حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی سایه انداخته است به طوری که رفاه را از انسان ها صلب می کند و در راس این تهدیدها مواد مخدر قرار دارد.

 

روحانی فرد متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری در سطح ملی 6 جلسه را با ریاست خود برگزار کردند و در این جلسات تاکید کردند که مواد مخدر در راس آسیب های اجتماعی قرار دارد.

 

وی افزود: آخرین آماری که در انتهای سال 94 از نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در استان گلستان حاصل شده نشان می دهد که نرخ شیوع مصرف مواد مخدر استان گلستان 13.81 درصد است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ابراز داشت: این نرخ نگرانی هایی برای خانواده ها و مسئولان وجود داشت و اعتقاد داشتیم که این نرخ برازنده استان گلستان نیست.

 

روحانی فرد تاکید کرد: در راستای شفاف سازی به جامعه این آمار را اعلام کردیم و مردم و مسئولان درصدد هستند که این آمار را کاهش دهند.

 

وی افزود: آمار متفاوتی در جامعه در خصوص نرخ شیوع اعتیاد وجود دارد اما در قانون تاکید شده است که ارائه آمار مواد مخدر از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان تاکید کرد: شتابی در دستگاه هایی اجرایی ایجاد شده است و اقدامات خوبی از سوی کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شاهد هستیم.

 

روحانی فرد افزود: گلستان دومین استان از نظر شیوع استعمال مصرف مواد مخدر نام گرفته است که زیبنده این استان نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار