استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: گلستان دارای ورودی های مختلفی است و همین مساله موجب شده تا مواد مخدر از مجاری گوناگون وارد استان شود و به همین دلیل نیازمند تقویت ایست های بازرسی در استان هستیم و نباید اجازه بدهیم گلستان تبدیل به بارانداز مواد مخدر شود.

نیازمند تقویت ایست های بازرسی هستیم/ گلستان نباید تبدیل به بارانداز مواد مخدر شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه ظهر امروز در مراسم یادواره 83 شهید مبارزه با مواد مخدر گلستان که با حضور سردار مسعود زاهدیان، مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، فرمانده انتظامی استان، فرمانده سپاه نینوا استان، فرماندار و جمعی از مسدولان و خانواده های شهدا برگزار شد، اظهار کرد: بررسی های آسیب شناسی نشان می دهد گه گلستان جزو استان های درگیر در حوزه مواد مخدر و اعتیاد است و باید تلاش بیشتری در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با این پدیده شوم داشته باشیم.

وی افزود: کمبود امکانات بخصوص در رابطه با کمبود مکان برای جمع آوری، درمان و آموزش برای معتادان یکی از چالش هایی است که استان با آن روبرو است و با پیگیری های که هم اکنون در حال انجام است امید داریم به زودی شاهد ایجاد مکانی مناسب برای جمع اوری معتادان متجاهر باشیم.

زنگانه گفت: ضروی است تا همه دستگاه های اجرائی استان بخصوص دستگاه های متولی در حوزه آسیب های اجتماعی به مقوله اعتیاد ورود کرده و با یک همکاری دوستانه در جهت پیشگیری از این بلای خانمانسوز وارد عمل شوند.

استاندار گفت: اگر میخواهیم اقدامات ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر به سرانجام برسد نیازمند اجرای ماده 42 قانون در رابطه با ایجاد اردوگاه کار اجباری برای  قاچاقچیان هستیم تا فقط با حبس های طولانی مدت و رفع اعدام ها خیالشان آسوده نباشد.

وی افزود: توانمند سازی خانواده معتادان و حمایت از معتادان بهبود یافته بعد از بهبودی، از مهم ترین برنامه های مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آسیب اعتیاد است که بی شک نقش بسیار موثری بر کیفیت زندگی این افراد خواهد داشت.

استاندار با تاکید بر ورود خیران به مساله مقابله با اعتیاد و موا  مخدر ، بیان کرد : اگر میخواهیم دلسوزانه در این مسیر گام برداریم نیازمند حضور خیران و عامه مردم در مساله اعتیاد، حمایت از خانواده های آنان و اجرای برنامه های پیشگیرانه هستیم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار