فرماندار گرگان در جمع " دختران انقلاب":

فرماندار گرگان با بیان اینکه " حی و حجاب" دو عنصر هویت‌ساز برای زن مسلمان ایرانی است گفت: حجاب در لایه‌های خود نوعی از جهاد اکبر و مبارزه با خواهش‌های نفسانی است.

"حیا و حجاب" عناصر هویت‌ساز برای زنِ مسلمانِ ایرانی است

به گزارش گلستان 24، عیسی پایین‌محلی در اجتماع بزرگ " دختران انقلاب" که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، " حیا و حجاب" را دو عنصر هویت‌ساز برای زنِ مسلمانِ ایرانی برشمرد و اظهارکرد: اگر انسان کالای با ارزشی داشته باشد آن را از دستبرد دیگران حفظ می‌کند، حجاب نیز برای زنان مانند حفاظ است. برای همین نظام سلطه در تلاش است تا با هدف قرار دادن این دو عنصر، زن را درگیر نفسانیت کند و اندیشه و تفکر انقلابی را از او بگیرد و فرهنگ غربی مستولی کند.

فرماندار گرگان ادامه داد: استعمارگران از قرن شانزدهم و هفدهم میلادی وارد مشرق زمین از جمله کشورهای اسلامی شدند و هدف اصلی آنها این بود تا دست و پای ملت‌ها را ببندند و اسیر خواسته‌های نفسانی خود کنند. تلاش غربی‌ها در سرزمین‌های اسلامی براین بوده و هست که مردم مسلمان را نسبت به دین، اخلاق، شعائر اسلامی، ارزش‌های گذشته و حال و مفاخر و حتی لباس خود سست کنند تا در نهایت روش و منش و تفکر منحط خود را براین ملت‌ها غالب نمایند. برای همین از بین بردن روح مجاهده و مبارزه در زنان یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت نظام سلطه با مقوله حجاب است.

وی به ماجرای کشف حجاب رضاخانی هم اشاره کرد و گفت: بعد از بازگشت از سفر ترکیه، شاه پهلوی دستور کشف حجاب را که تصور می‌کرد نشانه تجدد و پیشرفت است را صادر کرد و آن جنایت‌ها و کشتار مردم مسلمان را در مسجد گوهرشاد رقم زد. آن زمان برخی از خانواده‌ها برای اینکه بتوانند حجاب زنان خود را حفظ کنند به کشورهای دیگر از جمله بحرین رفتند و برخی زنان نیز تا سال‌ها از منازل بیرون نیامدند.

فرماندار گرگان تصریح کرد: مبارزه با اسلام و مسلمانان همیشه را از راه کشتن و حذف فیزیکی افراد اتفاق نمی‌افتد، به طور قطع دشمن راه‌های دیگری را جایگزین می‌کند تا آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و ولایی را در جامعه ما بی‌اثر کند.

وی یکی از راهبردهای نظام سلطه برای تقابل با کشورهای اسلامی را سرگرم کردن ملت‌ها با شهوات دانست و گفت: هر ملتی به هر اندازه‌ای که درگیر شهوات و خواسته‌های نفسانی شود به همان نسبت سست و بی‌رمق خواهد شد و از پرداختن به مسائل جدی و مهم جامعه بازخواهد ماند.

پایین‌محلی حفظ حجاب را نوعی جهاداکبر توصیف کرد و افزود: حجاب نوعی مبارزه با نفس و خواهش‌های نفسانی است. آنچه که با بی‌حجابی اتفاق می‌افتد از دست دادن هویت انسانی و رسیدن به هویتی صرفاً مادی است و در این شرایط ارزش سگ حتی از فرزند هم برای برخی‌ افراد بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی زن، محور تبلیغات و تجارت قرار بگیرد تبدیل به کالا خواهد شد و آن موقع قابل خرید و فروش می‌شود. مشکل دشمنان با ما تنها مشکل حجاب نیست بلکه آنان با هویت زن و مرد مسلمانِ ایرانی مشکل دارند.

پایین‌محلی بیان کرد: از راهبردهای آینده نظام سلطه تبدبل حجاب به مناسکی میان تهی است. یعنی همین حجاب می‌تواند به گونه‌ای معنا شود که مایه مصرف‌زدگی بیشتر و تبدیل شدن زن به یک کالا را فراهم کند.

وی تصریح کرد: حجاب، روح مبارزاتی به زنان عطا می‌کند و چادر نیز پیش از آنکه یک حجاب اسلامی باشد، لباس محلی مردم ایران و یک حجاب ایرانی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار