دینی که در آن جدایی از سیاست معنایی ندارد. کشور ما هم بر پایه همین دین بنیان گذاری شده است و در واقع پیش زمینه ای برای حکومت آقا امام زمان است.

هیئت آنتی سکولار

گلستان 24 ، با فرا رسیدن ایام فاطمیه دوباره هیئت های مذهبی رونق گرفته اند و شور و حال دیگری دارند. هیئت هایی که به حق پاک کننده دل از هر تعلق دنیوی هستند. گویا انسان در این مراسمات مذهبی است که پایه های ایمانش تقویت می شود. یا به فرموده امام خامنه ای : «برخی گله می‌کنند که چرا حضرتعالی با این کسالت جسمی، این قدر برای مراسم وقت می‌گذارید و از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را می‌نشینید.» معظم‌له نیز در جواب فرموده‌اند: «آنها نمی دانند؛ من رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیرم.»

پس چه زیباست که مرثیه ها ودعاها و مداحی هایی که در این شب ها از سوی مداحان و سخنران گرامی قرائت می شود کمی هم رنگ و بوی فضای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روز کشور را به خود بگیرد. نظیر مداحی هایی در مدح حجاب، همان چیزی که باید از حضرت زهرا در این شب ها درس بگیریم. مداحی هایی در مدح ولایت فقیه، همان چیزی که حضرت فاطمه بخاطر دفاع از آن به شهادت رسید. چرا که اسلام دینی است کامل و جامع و بصورت برنامه زندگی به ما ارائه شده است. دینی که در آن جدایی از سیاست معنایی ندارد. کشور ما هم بر پایه همین دین بنیان گذاری شده است و در واقع پیش زمینه ای برای حکومت آقا امام زمان است.

هیئت آنتی سکولار

امام خامنه ای در دیدار هیئت رزمندگان اسلام - محرم 93 :

هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنى علاقه‌‌مند به اسلام سیاسى است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناى اعتقاد به امام حسین این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزادارى مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسى بشود، این غلط است. البتّه معناى این حرف این نیست که هر حادثه‌‌ى سیاسى در کشور اتّفاق مى‌‌افتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّى - حالا یا این طرف، یا آن طرف - بیان کنیم و احیاناً با یک چیزهایى هم همراه باشد؛ نه، امّا فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکى که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقى گذاشتند، اینها بایستى در مجموعه‌‌ها و مانند اینها حضور داشته باشد.

به هر حال کار کارِ بزرگى است، کار مهمّى است؛ و شایسته‌‌ترین مجموعه‌‌هایى که میتوانند براى امام حسین عزادارى کنند، واقعاً همین مجاهدین فى‌‌سبیل‌‌الله‌‌اند، همین رزمندگانند، همین جوانها هستند؛ و شما این را قدر بدانید و این را هدایت کنید؛ هدایت کنید. این میتواند یک چشمه‌‌ى خورشید و چشمه‌‌ى نورى باشد براى اِشعاع در مغزها و در فکرها و در دلهاى مخاطبین که بتواند اینها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دینى بالا ببرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار