رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس:

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر در این شهرستان از خدمات بهزیستی در بخش‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

۹ هزار و ۸۰۰ خانوار گنبدی از بهزیستی خدمات می‌گیرند

به گزارش گلستان 24، مسلم نوروزی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی (۲۵ تا ۳۱ تیرماه) در دیدار کارکنان اداره بهزیستی و مسوولان مرکز و موسسات خدمات‌رسان تحت پوشش آن با امام جمعه گنبدکاووس، مهمترین وظیفه این سازمان را حمایت از نیازمندان و حفظ عزت و کرامت جامعه هدف اعلام و بیان کرد: ۷۸ مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی این شهرستان با به‌کارگیری ۳۵۰ نیروی انسانی در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی به جامعه هدف خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های تعریف شده برای بهزیستی در قبال جامعه به‌ویژه مراکز نگهداری، مراقبتی، شبانه‌روزی، کمپ‌های ترک اعتیاد، موسسه‌های غیردولتی و خانه‌های کوچک معلولان ذهنی، گفت: این سازمان از جمله نهادهای حمایتی خدمات دهنده محسوب می‌شود که هر فردی از بدو تولد تا دوران سالمندی امکان استفاده از خدمات مستمر و ارزشمند آن را دارد.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس افزود: سال گذشته در مجموع ۶۵۰ میلیارد ریال برای خدمات رسانی و حفظ کرامت و تامین نیازهای جامعه هدف تحت پوشش در شهرستان هزینه شد که در مقایسه با سال ۹۹ افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

نوروزی ادامه داد: ۶ هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی گنبدکاووس ماهانه ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند و سال گذشته ۱۰۵ میلیارد ریال کمک‌های غیرمستقیم به مراکز روزانه و شبانه روزی حوزه توانبخشی شهرستان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین با پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی سال گذشته زمینه اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی گنبدکاووس فراهم شد.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس با تاکید بر همراهی بیشتر خیران در خدمات رسانی به جامعه هدف، گفت: امروز منابع مالی این نهاد به تنهایی و بدون مشارکت‌های مردمی برای خدمات‌دهی به جامعه هدف کفایت نمی‌کند که باید کمک‌های خیران بیشتر به سمت سازمان بهزیستی هدایت شود.

نوروزی با بیان اینکه ساختمان فعلی اداره بهزیستی شهرستان ۶۰ سال قدمت دارد و فضای آن فرسوده و غیرمقاوم است گفت: با وجود قول خیران و شهرداری برای کمک به احداث ساختمان جدید این مجموعه هنوز سازمان نظام مهندسی به دلیل وجود برخی محدودیت‌های قانونی مجوزهای لازم را صادر نکرده و همچنان نیروهای این نهاد مجبور به خدمات دهی در فضای غیرمقاوم و محدود هستند.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از افراد خدمات رسان به مددجویان بهزیستی از جمله معلولان، سالمندان، افراد با مشکلات جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی و بیماران اعصاب و روان، گفت: خداوند پاداش زیادی به افرادی می‌دهد که از این قشر پرستاری می‌کنند.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: مددجویان بهزیستی فرزندان ایران اسلامی محسوب می‌شوند و همگی ما موظف به حمایت از آنان از هر طریقی چه مادی و چه معنوی هستیم.

وی از نیکوکارانی که همیشه پای کار در خدمت رسانی به محرومان هستند خواست نگاه ویژه‌تری به مددجویان بهزیستی به عنوان ضعیف‌ترین افراد جامعه از لحاظ اقتصادی داشته باشند و در ارائه خدمات آنان را در اولویت خود قرار دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار