مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که هفت هزار نفر در این استان که در سال‌های قبل درخواست خود را ارایه کرده‌اند منتظر دریافت خدمات حمایتی و مستمر از این نهاد هستند.

هفت هزار گلستانی منتظر خدمات بهزیستی هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این افراد که بسیاری از آن ها واجد شرایط حمایت بهزیستی هستند در حال حاضر از خدمات موردی این نهاد استفاده می کنند.

به گفته وی سال ۹۷ هفت میلیارد ریال و پارسال نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای کمک موردی به خانواده های پشت نوبتی به بهزیستی گلستان تخصیص یافته و در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال اعتباری برای پرداخت موردی به بهزیستی استان تخصیص نیافت اما از محل کمک های خیرین، بخشی از مشکلات خانوارهای پشت نوبتی رسیدگی و برطرف شد.

غفاری آمار مستمری بگیران بهزیستی گلستان را ۴۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد، ماهیانه ۶۰ میلیارد ریال از دولت مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان اضافه کرد: ۳۰ هزار نفر از مستمری بگیران بهزیستی گلستان از سال ۹۶ به بعد جذب شده و خدمات دریافت می کنند.

غفاری بر استفاده از ظرفیت خیرین در حل مسایل و مشکلات مددجویان بهزیستی تاکید کرد و گفت: پویش خیرین توسط این اداره کل، بهمن پارسال فعال شد ولی در سایه شیوع کرونا قرار گرفت و کارکرد مورد انتظار را نداشت.

وی ادامه داد: بهزیستی گلستان نیازمند مشارکت بیشتر از گذشته خیرین در تامین جهیزیه برای نوعروسان و وسایل سرمایی و لباسشویی ویژه خانواده های دارای معلول ایزوله ( معلول جسمی و حرکتی شدید) است.

غفاری همچنین از خیرین گلستان در تامین  بسته های غذایی و معیشتی برای خانوارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی در خصوص تامین مسکن برای خانواده های دارای بیشتر از ۲ معلول گلستان نیز گفت: مشکلی برای تامین تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت خانه این خانواده های فاقد مسکن وجود ندارد.

به گفته وی برای ساخت هر واحد در مناطق روستایی و شهری علاوه بر تسهیلات بانکی ارزان قیمت به ترتیب ۳۶۰ و ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی گلستان ادامه داد: تاکنون در مناطق روستایی استان متقاضی استفاده از تسهیلات برای ساخت مسکن وجود نداشته اما پرداخت این تسهیلات در مناطق شهری برای ساخت ۶۰ خانه آغاز شده است.

وی بیان کرد: تاکنون  ۱۹۴ خانه برای سرپرست خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر در گلستان ساخته و تحویل آن ها شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار