سرپرست میراث فرهنگی گلستان:

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: ادامه روند عملیات اجرای موزه بزرگ این استان با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز خواهد شد.

عملیات اجرایی موزه بزرگ استان گلستان، هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش گلستان 24، رحمان فرمانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تکمیل اسکلت بتنی (اجرای تیر و کلاف‌های بتنی) اجرای تکمیل اسکلت فلزی (اجرای خرپاهای مربوط به پوشش سقف) و سالن آمفی تئاتر با این اعتبار انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: از سال ۹۵ تاکنون مطالعات خاک شناسی و آب، آزمایشات ژئوتکنیک در دو مرحله، مطالعات فاز صفر و یک و طراحی کامل موزه بزرگ، اجرای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خاکبرداری فنداسیون، اجرای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع فنداسیون ضلع شرقی (سالن آمفی تئاتر و کافی شاپ)، اجرای اسکلت بتنی بخشی از طبقه همکف شامل سالن آمفی تئاتر (ستون‌ها و تیر طبقه همکف سالن آمفی تئاتر) با اعتبار ۱۱۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی صورت گرفته است.

فرمانی تشریح کرد: از بخش اجرایی تکمیل نشده موزه بزرگ گلستان می‌توان به تکمیل فنداسیون ساختمان موزه، تکمیل اسکلت بتنی، اجرای آجرچینی‌های بیرونی و داخلی، اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، پوشش سقف، اجرای پپوش‌نما و ممحوط‌سازی پیرامونی ساختمان موزه اشاره کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تصریح کرد: پروژه موزه بزرگ استان در زمینی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع در ضلع جنوبی پارک داریوش در شهرستان گنبدکاووس قرار گرفته که این زمین با همت شورای اسلامی و شهرداری شهرستان مذکور و حمایت فرمانداری ویژه شهرستان جهت این پروژه طی تفاهم نامه‌ای در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ساختمان موزه با زیربنای هفت هزار و ۷۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هکتار طراحی شده که سطح اشغال ساختمان در حدود چهار هزار و ۵۰۰ منرمربع است و محوطه موزه مساحتی بیش از ۱۵ هزار مترمربع را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار