مدیرکل فرودگاه های گلستان:

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: زیرساخت‌های فرودگاه گرگان برای انتقال کالا به کشورهای آسیایی فراهم است که استفاده حداکثری از آن می‌تواند مسیر رسیدن گلستان به توسعه را هموارتر کند.

زیرساخت فرودگاه گرگان برای انتقال کالا به کشورهای آسیایی فراهم است

به گزارش گلستان 24، علی متانت روز چهارشنبه در بازدید از مرکز ایرنای گلستان اظهار داشت: آمادگی فرودگان گرگان برای انتقال کالا به مقاصد خارجی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان منعکس شده و برخی ایرلاین ها هم برای جابجایی کالا از این فرودگاه بین المللی اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته وی اکنون پرواز از فرودگان گرگان به مقاصد آکتائو و نجف و ۱۱ مقصد داخلی انجام می شود که بیشترین آن متعلق به تهران و مشهد است.

مطابق گزارش اداره کل فرودگاه‌های گلستان پارسال سه هزار و ۳۲۲ پرواز داخلی با ۱۷۹ هزار و ۷۳۷ مسافر در ۱۱ مقصد داخلی و ۲۶ پرواز خارجی با هزار و ۵۷۷ مسافر انجام شد.

استقبال برای افزایش پروازهای خارجی

متانت از آمادگی فرودگاه گرگان برای افزایش پروازهای خارجی خبر داد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی ایرلاین‌ها امکان برقراری پرواز در مسیر گرگان - عشق آباد (ترکمنستان) و گرگان - سمرقند (ازبکستان) در صورت وجود تقاضا و مسافر وجود دارد.

گلستان در شمال کشور با ترکمنستان همسایه است.

متانت افزود: فرودگاه بین المللی شهدای گرگان امکانات و تجهیزات بسیار خوبی دارد و در زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی در رده بالای فرودگاه های کشور قرار دارد.

وی گفت: این اداره کل تلاش دارد تا حمل و نقل هوایی را در این استان شمالی با افزایش پروازهای داخلی و خارجی رونق دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان همچنین به طرح ایجاد جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله اشاره کرد و گفت: این طرح در سفر اسفند پارسال دولت سیزدهم به استان مورد موافقت قرار گرفت و با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط وزارت راه و شهرسازی و نفت اجرا خواهد شد.

متانت مدت زمان اجرای طرح را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: این طرح در مرحله تامین زمین قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار