مدیرکل راه وشهرسازی گلستان:

مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان گفت: عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی سال آینده طرح نهضت ملی مسکن استان افزایش نمی‌یابد.


ثبات عوارض صدور پروانه ساختمانی در نهضت ملی مسکن

به گزارش گلستان 24، حسین محبوبی اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و حمایت از متقاضیان حائز شرایط در استان مصوب شد عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سال آینه برای هم طرحهای دولتی و هم طرحهای خودمالک این طرح که به افراد واجد شرایط فروخته می شود هیچ گونه افزایشی نداشته باشد.

با اشاره برنامه ابلاغی نهضت ملی و مشخص شدن سهمیه اجرای مسکن شهری برای هر دهک درآمدی و تخصیص یارانه نرخ سود به تناسب هر دهک گفت: در این جلسه مصوب شد استان، پیشنهاد پرداخت اقساط توسط متقاضی به صورت پلکانی را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کند.

وی افزود: با توجه به کمبود زمین در بعضی از شهرهای استان مقرر شد که در استان اولویت اول، تخصیص اراضی موجود دولتی به طرح نهضت ملی مسکن بوده و سپس اراضی دستگاههای اجرایی برای مولدسازی پیشنهاد شود.

محبوبی گزارشی از شناسایی اراضی مازاد دستگاههای اجرایی در استان ارائه داد و افزود: در این جلسه مصوب شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای انتقال سند اراضی شناسایی شده به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی برابر قانون در مهلت قانونی اقدام کند.

در طرح نهضت ملی مسکن وظیفه احداث مسکن شهرهای بالای 25هزار نفر بر عهده راه و شهرسازی و شهرهای کمتر از 25هزار نفر و روستاها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار