مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: هم‌اکنون ۵ کتابخانه عمومی در استان گلستان در حال احداث است که تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

۵ کتابخانه عمومی در استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش گلستان 24، رضا قوانلو در بازدید از مراحل ساخت کتابخانه عمومی شهرستان کلاله اظهار داشت: دومین کتابخانه عمومی شهرستان کلاله در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این کتابخانه آغاز شده و تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قوانلو اظهار کرد: دومین کتابخانه عمومی شهرستان کلاله با زیربنای 350 مترمربع و در فضایی به مساحت 600 متر در حال احداث است و پیش‌بینی اعتبار این پروژه حدود 500 میلیون تومان است.

کتابخانه عمومی در استان گلستان احداث می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان تصریح کرد: هم‌اکنون 5 کتابخانه عمومی در سطح استان گلستان در شهرهای کردکوی، مراوه‌تپه، کلاله، نوده‌خاندوز و نگین‌شهر در حال ساخت است.

به گفته وی، با تامین اعتبار صورت گرفته همه این کتابخانه‌ها تا یک سال آینده  تحویل می‌شوند.

قوانلو اظهار کرد: عوارض شهرداری مختص کتابخانه ها نیز تا پایان سال 93 پرداخت شده و عوارض سه ماه اول سال 94 نیز به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان درباره کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های استان گلستان گفت: با جذب نیروهای قراردادی و ساعتی این مشکل رفع شد.

وی افزود: سومین نشست کتاب خوان نیز دیروز با حضور دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور در گرگان برگزار شد که این نشست‌ها با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار