مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان:

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: در هفته دولت 17 طرح با مجموع 113 کلاس با 21 هزار متر مربع زیر بنا و اعتبار 160 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

افتتاح 113 کلاس درس در هفته دولت/ وجود 11 مدرسه کانکسی در مناطق محروم و مرزی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، وحید فراهی در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان برای نوسازی مدارس در مجموع اعتباری ۲۱۰ میلیارد مصوب شد.

وی افزود: از این مقدار ۱۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که ۵ میلیارد برای تکمیل ساختمان ها و ابنیه نیمه کاره و ۱۰ میلیارد تومان متعلق اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی است.

فراهی افزود: تا ابتدای مهرماه سال جاری، سیستم گرمایشی ۴۰۲ کلاس درس استاندارد سازی می شود.

وی گفت: در مجموع تا کنون شش هزار و ۵۰۰ کلاس درس در گلستان استاندارد سازی شده است.

فراهی بیان کرد: تعداد دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در گلستان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

به گفته وی سرانه فضای آموزشی در استان گلستان از میانگین کشوری پایین تر بوده که این سرانه در کشور ۵.۲ متر مربع و در گلستان ۴.۹ متر مربع است.

فراهی بیان کرد: در حال حاضر 11 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که در نظر داریم با همکاری خیران و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این 11 مدرسه کانکسی را که برای تبدیل به اعتباری حدود 20 میلیارد تومان نیاز دارد را  جمع آوری کنیم.

به گفته وی مجموع کمک خیران مدرسه ساز در سال 98 مبلغ 50 میلیارد تومان و در سال 1400 35 میلیارد و امسال تا ابتدای شهریور ماه 14 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 50 میلیارد تومان برسد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار