آئین تجلیل از دانش آموزان حائز رتبه ی استانی و کشوری چهلمین جشنواره ی فرهنگی هنری «فردا» و سومین جشنواره ی کانون های فرهنگی تربیتی برگزار شد.

تجلیل از 168 دانش آموز حائز رتبه ی کشوری جشنواره های «فردا» و «کانون ها»

به گزارش گلستان 24، موسی کابلی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اعلام خبر فوق اظهار کرد: چهلمین دوره ی جشنواره فرهنگی هنری « فردا» و سومین دوره جشنواره ی کانون های فرهنگی تربیتی از اوایل دی ماه 1400 لغایت مرداد 1401 در چهار مرحله مدرسه ای، شهرستانی، استانی و در نهایت کشوری برگزار می گردد.

وی افزود: در ثبت نام اولیه تعداد 124 هزار و هفتصد و بیست و سه دانش آموز در سامانه همگام ثبت نام نمودند که پس از طی مراحل مدرسه ای و شهرستانی تعداد 3029 اثر توسط دبیرخانه استانی دریافت شد.

کابلی گفت: پس از داوری، تعداد از 388 اثر در بیش از 164 رشته انفرادی و گروهی به دبیرخانه کشوری ارسال گردید و در نهایت تعداد 168 رتبه کشوری کسب گردید . ( 143 رتبه در جشنواره ی فردا و 25 نفر در جشنواره ی کانون های فرهنگی تربیتی)

در این مراسم سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اگر قرار است که حادثه عظیم کربلا همچنان استمرار داشته باشد که دارد و خواهد داشت، نیازمند به هنرمندی های خوب انسان ها به واسطه رساندن پیام این حادثه عظیم به نسل‌های مختلف است. زینب کبری (س) که رسالت پیام رسانی کربلا را با آن ظرافت خاص دنبال کرد، تکلیف بزرگی به گردن انسان های هنرمند نهاد. اگر قرار است که پیام عاشورا را به دنیا مخابره کنیم، باید عهدی ببندیم که آنقدر از رشادت های امام حسین(ع) و اصحاب ایشان صحبت کنیم که هر انسان آزاده ای غبطه بخورد که می‌تواند غیرت عباسی داشته باشد و این امر فقط کار یک هنرمند است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در آینده مدیران خوبی به جامعه معرفی کنیم، بهترین آن مدیرانی هستند که در تمامی مباحث فرهنگی، هنری، آموزشی و تربیتی خوب کار کرده اند، بنابراین بهترین مدیران کسانی هستند که هم تهعد دارند و هم دارای تخصص هستند؛ مدیران آینده نظام از دانش آموزان هنرمند تربیت خواهند شد، پس شما باید به خود ببالید و به خود افتخار کنید، زیرا تمامی بسترها را برای شما دانش آموزان در درون مدرسه مهیا می‌کنیم تا اتفاقات خوبی برایتان رقم بخورد،موفقیت شما دانش آموزان در مسابقات بین المللی از درون مدرسه نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۸ دانش آموز گلستانی در مسابقات کشوری مقام آورده اند گفت: این روزهای بسیار خوب آینده روشنی را نوید می‌دهد و باید برای این دانش آموزان سرمایه گذاری شود؛ اعتقاد ما بر این است که ارج نهادن به دانش آموزان هنرمند به معنی افتخارات بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت استان است و از این بابت از همگی شما دانش آموزان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ادامه داد: اولین محوری که ما را در تمامی این راه ها کمک می‌کند، ایمان به خدا است؛ هنرمند با تعهد کسی است که ایمان بسیار قوی به خدا دارد، بنابراین اگر ایمان و اتصالتان به خداوند متعال زیاد باشد الگویی برای دیگران خواهید شد؛ شما نمونه واقعی یک هنرمند تراز انقلابی هستید و در رشته مورد فعالیت با توسل به خدا به خوبی از پس تمامی موانع خواهید گذشت و خود را به دنیا معرفی خواهید کرد.

وی تاکید کرد: از همکاران خود تقاضا دارم که در درون مدرسه و در تمامی استان، دانش آموزان مستعد را کشف کنند و این اتفاق خوب به ایران اسلامی معرفی شود؛ امیدواریم خداوند ما و شما دانش آموزان کوشا و فعال را در نظام تعلیم و تربیت برای رسیدن به اهداف والا یاری کند.

گفتنی است استان گلستان صاحب عنوان پدیده آوایی کشور و در بخش تکنوازی دوتار، کمانچه نوازی و هارمونیکا گردید. همچنین در بخش رقابت های گروهی نیز توانست مقام های زیر را کسب کند.

مقام اول گروه سرود مدارس کشور

مقام دوم تئاتر کانون ها کشور

مقام سوم تئاتر مدارس کشور

قابل ذکر است در بخش نقاشی همگانی نیز چهار مدرسه استان حائز رتبه گردیدند و تعداد 10 همکار فرهنگی متولی این رقابت کشوری به همراه تعداد 57 دانش آموز، شایسته تقدیر کشوری شدند. همچنین مجموع منتخبین رتبه های استانی امسال ( 1400-1401) در دو بخش مدرسه و کانون 724 رتبه می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار