معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان:

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: بیش از 50 هزار نفر دانش آموز گلستانی در مدارس منتخب فعالیت های تابستانی اوقات فراغت شرکت کردند.

شرکت بیش از 50 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت تابستانه/ بیش از 2450 دانش اموز در طرح تابستانه «نهال شادی»

به گزارش گلستان 24، موسی کابلی در آیین اختتامیه فعالیت های تابستانه دانش آموزی 1401 (اوقات فراغت) استان  که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در  کانون شهید بهشتی شهرستان علی آباد، برگزار شداظهار کرد: بیش از 30 هزار نفر در پایگاه های تخصصی(کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی، دارالقرآن ها، مجتمع های ورزشی و ... ) آموزش و پرورش سطح استان شرکت کرده اند.

وی با اشاره به آغاز طرح فعالیت های تابستانه دانش آموزی از هفت تیر ماه تا پانزده شهریور ف گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال با برگزاری چندین برنامه در فضاهای پرورشی و مدارس منتخب با محوریت فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی، مهارتی، فنی، کارآفرینی، ورزشی و .... شروع و 110977 نفر/کلاس، در فعالیت های تابستانه اوقات فراغت مشارکت کردند.

کابلی در ادامه با اشاره به طرح تابستانه «نهال شادی» به عنوان یکی از طرح های اوقات فراغت هم بیان کرد: این طرح به منظور حمایت از دانش آموزان کم برخوردار و آسیب پذیر در حاشیه شهر جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان این مناطق، جهت دریافت خدمات آموزشی و پرورشی به صورت رایگان در پنج شهرستان اجرا شد که بیش از دو هزار و 450 نفر در این طرح شرکت کردند.

وی در بخش دیگر این مراسم از اجرای طرح "حامی" به عنوان یکی دیگر از طرح های اوقات فراغت تابستان به منظور حمایت از دانش آموزان و فرزندان خانواده های زندانی خبرداد و افزود: طبق تفاهم نامه ای که بین اداره کل امور زندان های استان و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده، 78 دانش آموز در سطح استان توانستند به صورت رایگان از کلاس های اوقات فراغت پایگاه های طرح اوقات فراغت تابستانه استفاده کنند.

کابلی طرح کشوری "هفت در هفت" را یکی دیگر از طرح های تابستانه عنوان کرد و گفت: در این طرح نیز  هفت برنامه در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی از 23 تیرماه لغایت 3 شهریور 1401، در روز های پنجشنبه ی هر هفته در سطح استان به صورت فعالیت های همگانی برگزار شد.

وی در راستای ترویج فرهنگ غنی عاشورایی با نگاه به مقوله عفاف و حجاب به دو پویش دانش آموزی «اسوه صبر و استقامت» و «شکوه حیا در مدار حبیب» اشاره کرد و افزود: پویش همگانی دانش آموزی «اسوه صبر و استقامت» با موضوعیت حجاب و عفاف زینبی به دبیرخانگی کانون فرهنگی تربیتی آفرینش شهرستان گرگان در زمینه های جمله نویسی کوتاه حجاب زینبی، شعر، گزارش خبری ، نقاشی، خطاطی، عکاسی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: پویش «شکوه حیا در مدار حبیب» نیز با محوریت محرم و عفاف و حجاب با برپایی موکب های دانش آموزی به نیت شهدای دانش آموز هر شهرستان در حال برگزاری است.

کابلی گفت: در این طرح، موکب های دانش آموزی با مدیریت دانش آموزان شهرستان در فضای بیرونی یکی از مکان های تربیتی یا آموزشی تشکیل می گردد و به منظور توسعه فرهنگ عاشورایی و عفاف و حجاب در بین نسل آینده ساز جامعه، جشنواره ای با رشته های نقاشی همگانی، دلنوشته، خبرنگاری، طراحی پوستر در حاشیه ی برپایی این موکب ها برای دانش آموزان و همکاران علاقه مند برگزار می شود.

به گفته وی علاقه مندان می توانند با رجوع به مربیان و معاونین پرورشی مدارس و دریافت شیوه نامه آثار خود را تا 29 شهریور 1401 به دبیرخانه استانی (کانون فرهنگی تربیتی خوارزم شهر سرخنکلاته) ارسال و از جوایز ارزنده این پویش بهره مند شوند"

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار