دبیر انجمن راویان دفاع مقدس و مسوول کانون بسیج پیشکسوتان سپاه نینوای گلستان گفت: استقلال و عزت امروز ملت ایران نتیجه حماسه ‌آفرینی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

عزت ایران نتیجه حماسه‌آفرینی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است

به گزارش گلستان 24، سرهنگ امیرهوشنگ کمیلی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی به عزت واقعی رسید و مسوولان باید بدانند مرهون جانفشانی رزمندگان و خون شهدایی هستند که برای سربلندی این آب و خاک تمام هستی خود را با ایثارگری نثار کردند.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در شکل گیری بینش رزمندگان موثر بودند و تمام عمر و هستی خود را برای احیای مجدد قرآن گذاشته بودند.

سرهنگ کمیلی افزود: غرب به این نتیجه رسیده که با جنگ نمی شود چادر را از سر زنان برداشت و برای همین فرهنگ و ناموس مملکت را نشانه گرفته است.

دبیر انجمن راویان دفاع مقدس سپاه نینوا گلستان گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، ایران شروع کننده حمله نبوده و فقط برای دفاع از مملکت تلاش کرد.

استان گلستان از تنوع قومی؛ مذهبی و نژادی با آداب و فرهنگ های گوناگون برخوردار است ولی همه آنها به سرزمین خود عشق می ورزند و در اعتلای وطن هم نظرند که جلوه گری آن در هشت سال دفاع مقدس بخوبی نمایان است.

از لحاظ فراوانی شغل بیشترین شهدای گلستان را قشر کشاورز با بیش از ۶۰۰ شهید تشکیل می دهند و پس از آن دانش آموز با ۵۳۱ شهید، کارگر با ۴۰۰ شهید، پاسدار با بیش از ۳۰۰ شهید، ارتشی با ۲۰۰ شهید و کارمند با بیش از ۱۲۵ شهید است.

همچنین بیشترین شهدای اعزامی استان گلستان از یگان ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک هزار و ۴۰۰ شهید، بسیج با یک هزار و ۲۰۰ شهید، سپاه پاسداران نزدیک به ۸۰۰ شهید و ژاندارمری حدود ۲۰۰ شهید بوده است.

استان گلستان بیشترین شهدا را سال ۱۳۶۵ با ۸۰۰ شهید داشت که در این سال عملیات های بزرگی همچون کربلای چهار و پنج صورت گرفت.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

شهدای استان گلستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون (سال ۱۳۹۸) حدود ۴ هزار شهید است که بیشترین آن با یک هزار و ۴۰۰ شهید از شهرستان گرگان و سپس ۵۰۳ شهید از گنبدکاووس هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار