پروژه سرشماری پرندگان ساکن در سکونت‌گاه‌های استان گلستان با حضور تیمی متشکل از ۴۰ پرنده‌شناس و کارشناس محیط زیست آغاز شد .

سرشماری پرندگان شکاری در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24، مسوول پروژه سرشماری از پرندگان شکاری غرب گلستان اظهار کرد: در این سرشماری رفتارهای بیولوژیکی و وضعیت حضور گونه‌های مختلف شکاری در منطقه بررسی می‌شود .

رمضانعلی قایمی افزود : تعیین گونه‌های شکاری زمستان گذران ، تخم‌گذار و تابستان‌گذاران از جمله اهداف ترسیم شده برای این برنامه است و تلاش داریم با شناسایی دقیق این گونه‌ها و بر اساس نیاز منطقه، راهکارهای مراقبتی مرتبط با آن نیز شناسایی و طراحی شود.

حوزه استحفاظی محیط زیست گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر به‌فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت‌شده است.

گلستان از معدود تنفس‌گاه‌های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار