رئیس محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان گفت: ماموران محیط زیست ۸ شکارچی پرندگان کمیاب در استان گلستان را دستگیر کردند.

شکارچیان پرندگان کمیاب در گلستان دستگیر شدند

به گزارش گلستان 24، علی بیانی  اظهار داشت: شکارچیان متخلف 25 قطعه پرنده کمیاب مانند قو، فلامینگو، مرغابی و چنگر را در تالاب بین‌المللی گمیشان و سواحل بندرترکمن شکار کرده بودند.

وی افزود: ماموران 8 قبضه اسلحه شکاری، یک فروند قایق و یک دستگاه موتورسیکلت آنها را توقیف کردند و پس از تشکیل پرونده به مقام‌های قضایی تحول دادند.

رئیس محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان گفت: شکار پرندگان مهاجر در 4 تالاب بین المللی گمیشان ، آلاگل، آجی گل و آلماگل و سواحل بندرترکمن در استان گلستان امسال به علت جلوگیری از آنفولانزای پرندگان ممنوع شده است.

بیانی اظهار داشت: هر سال با آغاز مهاجرت پرندگان شکاری و فرا رسیدن ایام بازگیری، هر روز گشت‌های موتوری از زیستگاه‌ها و مناطق شکار ممنوع استان گلستان بازدید می‌کنند.

وی افزود: بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزو این کنوانسیون است به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری کرده و در حفاظت آن‌ها بکوشد.

رئیس محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان گفت: تالاب بین‌المللی گمیشان با 20 هزار هکتار وسعت ازاوایل آبان تا اواخر اسفند محل زندگی بیش از 20 گونه پرنده از جمله فلامینگو ، حواصیل ، مرغابی های سرسفید و پرندگان در خطر انقراضی مانند پلیکان و اردک سرسفید است.

ارسال نظر

آخرین اخبار