رئیس ستاد هفته وحدت گلستان:

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان گفت: در هفته وحدت امسال ۳۵ برنامه با ۱۰ محور در گلستان برگزار می‌شود.

۳۵ برنامه طی هفته وحدت در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام نورعلی دیلم ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: وحدت و تقریب مذاهب، موضوع قرآنی بوده که در سنت و سیره پیامبر اسلام (ص) هم دیده شده است.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان افزود: پیامبر (ص) فرمودند که تفرقه مایه عذاب است و از اوایل دعوت به اسلام اتحاد بین مسلمانان را مد نظر قرار داده و این امر از ابتکارات ایشان بود.

وی بیان کرد: وحدت در زندگی تمدنی هم مورد تأکید بوده و این امر از همان ابتدای انقلاب مورد تأکید قرار گرفت.

دیلم ادامه داد: در گلستان سنی‌ها همپای شیعیان در همه عرصه‌ها حضور داشته و ۶۰۰ شهید اهل سنت نشان از این مسأله دارد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان گفت: اقوام مختلف در جنگ، مشکلات، تحریم‌ها، مذاهب و غیره در کنار هم بوده و در همه مناسبات و اتفاقات پشت نظام هستند.

وی عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر هم دشمن تلاش می‌کنند تا با طرح مسائل قومی و قبیله‌ای وحدت کشور را هدف قرار دهد، یک روز کرد، یک روز بلوچ و یک روز لر جزو نقشه‌های آنها است و بعد به سراغ اقوام و مذاهب دیگر هم خواهند رفت.

دیلم افزود: اهمیت هفته وحدت امسال با توجه به حوادث اخیر اهمیت بیشتری یافته لذا باید همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها بیشتر به آن بپردازند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان بیان کرد: در هفته وحدت امسال ۳۵ برنامه در ۱۰ محور در گلستان برگزار می‌شود که شامل کاروان‌های قرآنی در ۱۰ نقطه استان، نشست‌های شیعه و سنی، نشست با جوانان، نشست علمای شیعه و سنی، نشست ویژه بانوان، محفل شعر تقریب و شرکت در کنفرانس وحدت در تهران است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار