فرماندار گنبدکاووس:

فرماندار گنبدکاووس با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر به دستگاه‌های مرتبط ۴۵ روز فرصت داد مراکز ماده ۱۶ (مرکز دولتی نگهداری و درمان معتادان متجاهر) مردان و زنان را در این شهرستان راه‌اندازی کنند.

فرصت ۴۵ روزه فرماندار گنبدکاووس برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر

به گزارش گلستان 24، مهدی دهرویه  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس اظهارکرد:‌ تاکنون در مبارزه با موادمخدر اقدامات اساسی صورت نگرفته و باید تمام دستگاه‌های اجرایی عضو شورا پای کار باشند و پایان سال مدیران بر اساس عملکردهای واقعی خود در حل مشکلات جامعه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده سه سوله برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مردان شرق گلستان با ظرفیت ۴۰۰ نفر به مرکزیت گنبدکاووس تحویل گرفتیم و فضایی برای مرکز ماده ۱۶ زنان هم اختصاص یافته و تمام دستگاه‌های باید امکانات خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر در اختیار بگذارند و تجهیز این ۲ مرکز هم بر عهده بهزیستی قرار دارد.

دهرویه افزود: انجمن‌های مردم نهاد و سمن‌های علاقمند به فعالیت در حوزه مبارزه با موادمخدر می‌توانند از ظرفیت مساجد شهرستان برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس از فعالیت ۲ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ در شهرستان خبر داد و گفت: سه مرکز ماده ۱۵ مردان در مرحله راه اندازی و یک مرکز ماده ۱۵ زنان هم در دست پیگیری برای راه اندازی قرار دارد.

مسلم نوروزی با اشاره به خریداری تجهیزات مراکز ماده ۱۶ زنان و مردان گنبدکاووس توسط اداره کل بهزیستی گلستان، افزود: سه سوله به ظرفیت ۴۰۰ نفر توسط فرمانداری گنبدکاووس برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مردان انتخاب شده و فضایی هم برای مرکز زنان اختصاص یافت که در صورت تایید نهایی تجهیزات در آن استقرار خواهد یافت.

سرپرست هنگ مرزی اترک گلستان هم در این نشست گفت: هنگ مرزی اترک با حراست از ۳۵۰ کیلومتر مرز شامل "دریا، رودخانه، کوهستان، دشت و بیابان" از بزرگترین هنگ‌های ایران است که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی و همراهی و تعامل مرزنشینان امنیت پایدار و خوبی در این منطقه حاکم است.

سرهنگ حسین قدمگاهی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق را از شاخص‌ترین کشفیات مرزبان این هنگ مرزی همراه با دستگیری هشت نفر دانست و بیان کرد: کشف پنج کیلوگرم مواد مخدر در حوزه دریا همراه با دستگیری ۲ نفر و کشف ۸۹۰ گرم انواع موادمخدر و دستگیری ۹ نفر از دیگر اقدامات مرزبانان در حوزه مبارزه با قاچاق محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین دستگیری ۱۴ تبعه خارجی و توقیف ۳۶ خودرو و ۲۷ موتورسیکلت به همراه کشف ۱۴ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۱۵ قبضه سلاح شکاری مجاز مورد استفاده غیرمجاز در درگیری‌های جمعی از دیگر اقدامات مرزبانان هنگ مرزی اترک است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار