وبلاگ «شقایق های پر پر …آمنین» نوشت:

ا ین جمله را که خنده بر هر درد بی درمان دواست را شنیده ایم اما گاهی گریه کردن نیز می تواند در کاهش استرس موثر باشد...

چند میدی…گریه کنم..؟

این جمله را که خنده بر هر درد بی درمان دواست را شنیده ایم اما گاهی گریه کردن نیز می تواند در کاهش استرس موثر باشد.

06015373759450327988 (1)

 گریه کردن می تواند روحیه 88.8 درصد از مردم را بهبود بخشد و می تواند در درمان بیماران، افزایش سطح ایمنی و کاهش سطح عصبانیت و استرس مفید باشد.

 گریه کردن در زمان داشتن استرس بهتر از آن است که ….ناراحتی ها و مشکلات خود را در درون مان پنهان و سرکوب کنیم..

برخی مواقع انسان پس از گریه کردن حال خوبی پیدا می کند چرا که با این امر مشکلات و ناراحتی های خود را از درونش خارج می کند

گریه های احساسی منجر به ترشح هورمونی موسوم به »پرولاکتین« می شوند که احساسات تنش آور را کاهش می دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.


فواید گریه کردن:


1-هنگامی که ما دچار استرس هیجانی می شویم، مغز وبدن ما شروع به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمونهای خاصی میکندگریه کردن کمک میکند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که نیازی به آنهانیست از بدن حذف گردند.


2-اشکهای احساسی در واقع مواد سمی ای که در پی استرس هیجانی در خون تجمع می یابند را از بدن دفع میکند.


3-اشکهای احساسی سطح منگنز بدن را کاهش میدهنداین مواد معدنی بروی خلق و خو تاثیر مستقیم میگذارد. غلظت منگنز اشک احساسی 30 برابر بیشتر از منگنز موجود در سرم خون است.


4-اشک احساسی نسبت به اشک پایه و رفلکس حاوی 24 درصد پروتئین آلبومین بیشتری میباشد.


5-گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن میشود .


6-گریه یک مکانیسم رایگان، طبیعی و قدرتمند برای کنار آمدن با درد، استرس واندوه میباشد.


7- هورمونهایی که پس از استرس در بدن انباشته میشوند به حد سطح سمی رسیده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و دیگر فرآیندهای بیولوژیکی میشونداشک های احساسی به عنوان دریچه اطمینان برای قلب عمل میکنند.


8-ترکیباتی که حین استرس در بدن تجمع می یابد با اشک خارج میگردندهمین امر باعث کاهش استرس میگردد. این مواد شامل آندورفین (، که در کنترل درد موثر است

پرولاکتین که در تنظیم تولید شیر نقش دارد، و

 آدرنوکورتیکوتروپین )ACTH( که یک نشانگر مهم استرس است، میباشند.

سرکوب گریه و اشک باعث افزایش استرس میگردد.


9-نه تنها گریه باعث ارتقای سطح سلامتی فرد میشود بلکه در افزایش حس تعلق در گروه نیز تاثیر گذاربوده و موجب افزایش حضور و دخالت دیگران در تامین رفاه فرد میشود. اشک ها یک روش موثر در ایجاد ارتباط بوده و در برانگیختن حس همدردی و دلسوزی سریعتر ازهر ابزار دیگری عمل میکنند.

گریه بطور موثری بازگو کننده آنست که شما در مورد یک دلمشغولی خاص صادق و بی ریا بوده و در کنار آمدن با آن مشکل مضطرب میباشید.


10-گریه عملی طبیعی، سالم و شفا بخش است.


11-گریه در کاهش و جلوگیری از بیماریهای مرتبط با استرس موثر میباشد.


12-خنده و گریه دو ابزار کارآمد درکاهش استرس و رهایی ازاحساسات منفی میباشند. 13-هنگامی که گریه سرکوب میشود، هیجانات رها نمی شوند و خصایص شخصیتی مخرب همچون پرخاشگری بروز میکنند .


14- سرکوب و امتناع از گریه کار معقولی نیست. اما برخی افرادکه پس از مورد انتقاد قرار گرفتن، مشاجره با دوستان، مواجهه با ناکامیهای کوچک فورا شروع به گریستن میکنند، باید به روانشناس مراجعه کنندچراکه معمولا علت اصلی ایننوع گریه ها اعتماد بنفس پایین و یا مشکلات روانی مزمن در فرد بوده و بایستی فرد تحت درمان قرار گیرد.


15-انسان ها پس از گریه کردن از لحاظ جسمی و روانی احساس بهتری میکنند و در واقع سبک و خالی میشوند. )به علت دفع مواد انباشته شده که توضیح داده شد .


16-گریه یک ابزار برقراری ارتباط است یک زبان جهانی برای درخواست کمک و حمایت اجتماعی. 1

7-گریه کمک میکند به آزاد سازی آندورفین ها به جریان خون. آندورفین ها ترکیبات شیمیایی ای هستند که باعث بهبود خلق و خو و تسکین درد میشوند.

تفاوت گریه در مردان و زنان:


1-زنان 4 تا 5 برابر بیشتر از مردان گریه میکنند.5.4 بار در ماه.


2-دختران وپسران تا قبل از بلوغ به یکمیزان گریه میکنند، چراکه ترشح هورمون پرولاکتین که باعث تحریک تولید اشک میشود به یک میزان در هر دو جنس تولید میشود.


3-پس از بلوغ میزان ترشح پرولاکتین که در تولید و تناوب گریه موثر است در زنان 60 درصد بیشتر از مردان میشود.


4- غدد اشکی مردان از لحاظ ساختاری متفاوت و کوچکتر از غدد اشکی زنان میباشد. شاید یکی از دلایل بیشتر گریه کردن زنان نیزهمین مسئله باشد. مردان و زنان نمیتوانند یکدیگر را بخاطر چگونه گریه کردنشان مورد سرزنش قرار دهند.


5-یکی دیگر از علل بیشتر گریه کردن زنان باورهای فرهنگی میباشند، که اجتماع گریه کردن زنان را بیشتر مورد پذیرش قرار میدهد.


6-مردان آرام، بدون صدا و با اندکی اشکگریه میکنند. بطوری که معمولا کاسه چشمان آنها از اشک پر میشود، اما بندرتاشک به گونه ها سرازیر میگردد.
7-
اما زنان معمولا پر سرو صدا و با اشک های فراوان گریه میکنند.


8-مردان اغلب در نتیجه احساسات مثبت و زنان پس از درگیری و مشاجره با دیگران و یا در نتیجه احساس بی کفایتی گریه میکنند.

بیچاره…مردای ما…حتی روشون نمیشه گریه کنند و همینه که از درون تخریب می شوند….

ارسال نظر

آخرین اخبار