فرماندار مینودشت با اشاره به رشد ۴.۷ درصدی آمار تولد این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون گفت: در این مدت ۶۱۸ ولادت در این شهرستان رخ داد که محمد، امیرعلی، علی و حسن و فاطمه، زهرا، حلما و یسنا، پرطرفدارترین نام انتخاب شده والدین برای نوزادان دختر و پسر مینودشتی بود.

افزایش آمار فرزند آوری در مینودشت

به گزارش گلستان 24، محمدتقی قزل سلفی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۹۰ زوج مینودشتی به زندگی مشترک پایان دادند که این تعداد هفت درصد کمتر از آمار طلاق سال گذشته است.

وی بیان کرد: میانگین سن ازدواج در مینودشت از ۲۸.۲ سال برای مرد و ۲۳.۷ سال برای زن در سال ۱۳۹۸ به ۳۱ و ۲۶.۶ سال برای مرد و زن افزایش یافت.

فرماندار مینودشت به کاهش ۲۵ درصدی آمار ازدواج این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: امسال ۲۸۰ زوج این شهرستان تصمیم به آغاز زندگی مشترک با یکدیگر گرفتند که کاهش این آمار در مقایسه با سال گذشته ناشی از مشکلات مالی و اقتصادی است.

قزل‌سفلی بابیان اینکه میانگین سن زوجین هنگام طلاق در مینودشت از ۳۳.۸ سال برای مرد و ۲۹.۵ برای زن در سال ۱۳۹۸ به ۳۵ و ۳۰.۴ سال به ترتیب برای مرد و زن افزایش یافته ادامه داد: میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق در این شهرستان ۸/۵ سال است.

قزل سفلی از ثبت ۲۹۹ واقعه وفات در مینودشت طی نیمه نخست امسال در مینودشت خبر داد و افزود: ثبت این تعداد وفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشت.

به گفته قزل سفلی، در ۲ سال گذشته علت فوت براثر کرونا در صدر دلائل مرگ و میر مینودشت بود و در رده‌های بعدی بیماری‌های قبلی و عروقی، کهولت سن، سرطان‌ها و تومورها قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار