رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرگان:

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرگان با اشاره به ترافیک روزافزون این شهر، گفت: شبکه‌های معابر پاسخگوی شرایط امروز گرگان نیست.

اجرای طرح بی آر تی گسترده و پر هزینه است/ خیابان ها و معابر گرگان پاسخگوی طرح ترافیک نیست

به گزارش گلستان 24، مهران کاظم نژاد اظهار کرد: طرح جامع ترافیک گرگان در سال ۱۳۹۵ مصوب شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان افزود: کاربری‌هایی در شهر تعریف شده که به دلیل کم کاری برخی از ادارات بوده است؛ به عنوان مثال مدارس در هسته مرکزی و پر رفت و آمد مجوز گرفته و نظر شورای ترافیک را هم ندارند که اینها خود سبب ایجاد ترافیک است.

وی اضافه کرد: نکته بعدی این است که شبکه‌های معابر پاسخگوی شرایط امروز گرگان نیست.

کاظم نژاد توضیح داد: در طرح جامع ترافیک ۳۳ کیلومتر بی آرتی تعریف شده که ۱۴ کیلومتر شرقی به غربی، از پل نصرآباد تا پل فتح باغ و ۱۱ کیلومتر شمالی جنوبی از میدان ترمینال تا میدان ناهارخوران است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اما شبکه معابر ما ۳۰ متری است و فقط در بلوار ناهارخوران از انبار جهاد به بالا ۴۵ متری داریم و اگر بخواهیم بی آرتی اجرا کنیم باید خیابان را یکطرفه کرده و مسیر جایگزین و پارکینگ برای آن تعریف کنیم.

کاظم نژاد عنوان کرد: اجرای این پروژه گسترده بوده و مشکلات زیادی را پیش روی خود دارد.

وی به برخی دیگر از مصادیق ایجاد ترافیک اشاره کرد و گفت: دستفروشان، مغازه دارها و وانت بارها هم عامل ایجاد ترافیک هستند اما شهرداری نمی‌تواند برخورد قهریه داشته باشد زیرا مردم معترض می‌شوند.

کاظم نژاد گفت: شهرداری اجراکننده مصوبات شورای ترافیک است که در فرمانداری با حضور پلیس راهور، راهداری و غیره برگزار می‌شود.

وی از خرید ۶۱ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت که تا پایان امسال ۲۰ دستگاه وارد گرگان شده و بقیه آن به ترتیب اضافه خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار